Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hadde tenkt å formatere en gammel hingst jeg ikke har brukt på en stund siden den generelt har begynt å yte dårlig.Kjørte dermed en install fra windows etter å ha lest at man oppnådde samme effekt som formatering, dette via ISO-fil. Alt ser ut til å ha godt bra til jeg oppdager at programmer ikke vil fungere. Viser seg at jeg har lagt inn en 32-bits versjon av Windows 7 - noe jeg ikke ønsker.Sliter dermed med å legge inn 64-bit igjen, klarer ikke å boote fra CD selv etter å ha endret boot device priority i BIOS, alternativet "Press any key to boot from CD or USB" popper ikke opp. Dette var riktig nok fra en ISO-fil av windows 8,1 jeg har brent på en CD. Når jeg åpner cd-en i My computer for å trykke på setup får jeg beskjed om at systemet ikke støtter 64-bit filer. Hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Den mest åpenbare forklaringa er at maskinen er så gammal at den rett og slett ikke støtter 64 bit OS. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Den mest åpenbare forklaringa er at maskinen er så gammal at den rett og slett ikke støtter 64 bit OS. Har kjørt 64-bit i lang tid på samme maskin. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Presiserer at CD'en jeg bruker til å boote fra oppstarten med er en ISO-fil fra Windows 8.1 64-bit som er brent på CD'en. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hva er speccs på masknen din? Hvor gammel er den? Har du installert ny HDD like før problemet oppstod? Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Hva er speccs på masknen din? Hvor gammel er den? Har du installert ny HDD like før problemet oppstod? E8200 2,66ghz prosessor 4GB ram 5/6 år gammel. Skjermkort, relativt nytt i forhold til resten, type 3 år gammelt. Har ikke satt i ny HDD, etter problemet oppstod Hvordan mener du dette er relevant? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Dette høres ut som en feilbrent DVD. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Dette høres ut som en feilbrent DVD. Filene er på DVD'en, men kan prøve å brenne igjen Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hva bruker du til å brenne den med? Anbefaler å bruke "Windows 7 USB DVD Download Tool". Har du en USB minnepen på minimum 4GB, anbefaler jeg å bruke det i stedet for DVD. Installasjonen går langt raskere. Programmet fungerer både for å brenne på DVD og å lage bootbar USB pen. Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Hva bruker du til å brenne den med? Anbefaler å bruke "Windows 7 USB DVD Download Tool". Har du en USB minnepen på minimum 4GB, anbefaler jeg å bruke det i stedet for DVD. Installasjonen går langt raskere. Programmet fungerer både for å brenne på DVD og å lage bootbar USB pen. Prøvde dette, uten suksess, men hvordan programmerer jeg Bios til å boote fra USB? Er det gjennom samme funksjon som CD-rom? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 (endret) Når du skal brenne eller legge på minnepenn en 64 bit versjon ved hjelp av en en pc som har en 32 bit versjon installert så må du laste ned en tilleggsfil og legge inn i en mappe i DVD Download Tool programmet, ellers blir ikke DVD/USB'en bootbar og du får det problemet du beskriver. Den pc'en du har brent plata med, er det ett 32 eller 64 bit os på den? Endret 19. januar 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
Gamer93 Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Problemet løste seg ved at jeg hadde valgt ATI DVD i bios i stedet for CD-rom, fikk dermed bootet fra CD. Rookie mistake . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå