schneidig Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hvilke opptakskrav er det på BI? Ønsker å søke meg inn på Siviløkonom eller Økonomi og forretningsjus. Fra vgs gikk jeg media og kommunikasjon og gikk ut med 3,2 i snitt. Jeg er født i 91 og har vært i forsvaret. Hørte også fra en kollega i helga at de med fagbrev i logistikk og 5års erfaring fra lager kommer lettere inn på BI. Stemmer dette? Hovedspørsmålet er da egentlig om jeg burde ta fagbrevet i logistikk for å så søke inn på BI. Takker for svar og råd =) Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Du bør åpenbart ikke ta fagbrev med det formål å komme inn på BI, da bør du heller forbedre karakterer. 3,2 i snitt er sannsynligvis for lavt for å komme inn på siviløkonomstudiet (med god margin), men enkelte andre linjer har muligens såpass lave inntakskrav. Det finner du best ut av ved å sende de en mail og spørre. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg tror siv.øk. hadde rundt 4,7 i snitt, men er ikke sikker Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvorfor tar du ikke heller en gratis bachelor på høyskolen i Oslo og så en master på BI eller NHH? Lenke til kommentar
Erlennd Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Snittet for å komme inn på Siv.øk er 4.4 for de som søker i førstegangskvote, mens sekundærkvote er 4.7 Jeg vet det fordi jeg var hos rådgiver for å bytte fra Siv.øk til finans i slutten av august. Rådgiver sa for øvrig at opptakskravet har vært fast i rundt 3 år, aner ikke om det blir hevet til våren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå