undrende Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 En 19" LCD-skjerm til databruk koster 5-6000. Kan jeg bruke denne som en TV, i så fall hvordan, evt. hvorfor ikke? Tanken er å bruke den uavhengig av datamaskinen, bare koble til en Tv-tuner eller bruke tuneren fra videoen. Synspunkter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hvis du hadde undret litt mere, så hadde du fort funnet ut at det ikke finnes noen sammenheng mellom utganger fra TV tuner / video og inngangen på en vanlig skjerm. Det er snakk om helt forskjellige signaler. Men tror nok du kan få kjøpt LCD skjerm med video inngang. Det burde også gi bedre resultat, en dataskjerm er forskjellig fra en TV skjerm. Hvis du bruker TV kort i en PC så blir bildet som regel for mørkt. Lenke til kommentar
Akke Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Bestilte en Acer AL1931 idag og den har S-video og composit inngang. Så bare å koble til videospilleren og bruke den som tuner så funker det. AL1931 ligger på ca.6300,- Lenke til kommentar
genesis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 jeg er veldig sikker på at du billig får tak i et kort, som kan sitte i maskinen, som videre ssender signalet til skjermen, men dettte altså ikke direkte inn i skjermen en mye billigere løsning edit: shit, leste ikke hele inlegget ditt, ser nå at du ikke er på jakt etter annet enn "standalone" løsning Lenke til kommentar
Kvakksalveren Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...pID=2&t=290&l=2 Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 http://www.pcbutikken.com/product2.asp?id=...7T&IT=%23101152 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 En lcd skjerm funker som tv KUN når du får tv tuner iden, ellers er den bare en vanlig dataskjerm. Vanlige dataskjermer kan ikke kobles rett i antenneuttaket :wink: Lenke til kommentar
Akke Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 En lcd skjerm funker som tv KUN når du får tv tuner iden, ellers er den bare en vanlig dataskjerm.Vanlige dataskjermer kan ikke kobles rett i antenneuttaket :wink: Men som sagt har noen LCD skjermer inngang for videospiller ol., og da kan videospilleren brukes som tuner. Lenke til kommentar
Kisp Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Undrende, kanskje denne kan brukes? Dinside.no har testet den. -Kisp Lenke til kommentar
undrende Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Takker for svar. Den Benq løsningen med tuner er akkurat hva jeg er på jakt etter. Bortsett fra at den kun fungerer på Benq-skjermer, da. Tror jeg ender opp med en Samsung eller Hansol-skjerm. De ser ok ut og kommer greit ut i tester. Vil en Tv-tuner sende ut DVI-signaler? (Ja, jeg vet at jeg ikke har peil på dette) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå