Gå til innhold

Spørmål ang. kosthold og diett

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 28 år gammel mann/gutt (hehe)

Jeg startet med trening og en nok så streng diett i slutten av desember.

Trening går 50/50 i cardio og styrke og ligger på ca. 650kalorier per økt på 1 time.

Dietten min er som følger: Morgen : 1 protein shake(whey 80) - 100g havregryn med skummet melk.

Lunsj: 1-2 bokser (ca 110g-220g) i vann, selfølgelig avrent.

Middag: Biff/kylling 150g og 50g brokkoli

Kveldsmat: 50g havregryn med lettmelk.

Spiser også vitamin og mineral tilskudd (Animal pak) og omega 3-6-9

Etter trening ligger jeg i gjennomsnitt ca på 1300kalorier per dag, men jeg går rett å slett ikke ned i vekt. på den 1 uken gikk jeg ned 2kg. Så stoppet bare alt helt og holdent opp. Har nå holdt på i en måned. Hva gjør jeg feil?

Hver så snill å gi meg noen tips og litt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å spise mer variert, droppe multivitamintablettene og proteinshaken. Husk også at muskler veier mer enn fett, siden du trener styrke.

Hvorfor droppe multivitnamintablettene og proteintilskudd?

TS: Du spiser ALT for lite, med mindre du er bitte bitte liten. Du sier heller ikke noe om hvor ofte du trener.

Lenke til kommentar

Hva du veier er ganske relevant.Jeg syns uansett at du spiser såpass mye for lite at det kan være at det hindrer deg.

Jeg veier 100kg

Jeg anbefaler deg å spise mer variert, droppe multivitamintablettene og proteinshaken. Husk også at muskler veier mer enn fett, siden du trener styrke.

TS: Du spiser ALT for lite, med mindre du er bitte bitte liten. Du sier heller ikke noe om hvor ofte du trener.

Jeg er 170 veier 100kg og trener minst 1 time om dagen

Lenke til kommentar

Hva du veier er ganske relevant.Jeg syns uansett at du spiser såpass mye for lite at det kan være at det hindrer deg.

Jeg veier 100kg

Hvor høy er du, hvor ofte trener du, hva er muskler og hva er fett?

Fettet sitter vel hovedsaklig kun på magen er i ganske god form etter 14år med håndball

Lenke til kommentar

Mange studier viser at multivitamintabletter virker mot sin hensikt. Da er 5 om dagen å foretrekke. Protein får han i seg nok av gjennom melk til både frokost og kvelds, og kylling og biff til middag.

Lenke til kommentar

Jeg veier 100kg

Fettet sitter vel hovedsaklig kun på magen er i ganske god form etter 14år med håndball

Hvor det sitter er helt fullstendig irrelevant. Hvor høy du er i forhold til vekten er ganske vesentlig, du burde forvente en ganske mye bedre fremgang om du er 160 enn viss du er 190.

Hvor ofte du trener vi gjøre det lettere å finne ett mer korrekt kaloriinntak.

Lenke til kommentar

Jeg veier 100kg

Hvor det sitter er helt fullstendig irrelevant. Hvor høy du er i forhold til vekten er ganske vesentlig, du burde forvente en ganske mye bedre fremgang om du er 160 enn viss du er 190.

Hvor ofte du trener vi gjøre det lettere å finne ett mer korrekt kaloriinntak.

170høy 100kg og trener minst 1 gang om dagen og ligger gjennomsnittlig på 650kalorier trent per økt

Lenke til kommentar

Øk kaloriinntaket ditt til 2400 kalorier og få deg en god treningsplan. Så går du nok ned 1 kg i uken en stund.

Okey:D Tusen takk for tilbakemeldingen og tipset ;)

Setter forsåvidt pris på alle tips som jeg har fått ;)

Lenke til kommentar

Øk kaloriinntaket ditt til 2400 kalorier og få deg en god treningsplan. Så går du nok ned 1 kg i uken en stund.

Hva er begrunnelsen for å øke kaloriinntaket når man skal ned i vekt?

Edit: Eneste grunnen kan være at kroppen går på "sparebluss" når man spiser veldig lite, men jeg synes ikke at TS spiser veldig lite egentlig. Kanskje øke mengden biff/kylling til 200gram, og havregryn til 75gram.

Endret av arsenalfan
Lenke til kommentar

Hva er begrunnelsen for å øke kaloriinntaket når man skal ned i vekt?

Edit: Eneste grunnen kan være at kroppen går på "sparebluss" når man spiser veldig lite, men jeg synes ikke at TS spiser veldig lite egentlig. Kanskje øke mengden biff/kylling til 200gram, og havregryn til 75gram.

Det å ligge noe særlig mye mer enn 3-400 i underskudd har ikke så mye hensikt. Trådstarter ligger med nesten 1000 om jeg forstår han rett.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Men snakker vi om 2000-2400 kalorier totalt før eller etter trening?

Altså regner jeg med eller ikke med de minus kaloriene for trening?

Ikke trekk i fra kalorier etter trening, bruk totalt inntak og trekk deretter fra underskuddet.

Okei, takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...