justinvernon Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 (endret) Hei! Jeg har en 1,5 år gammel laptop, Acer m3-581tg, som nå kjører vifta på maks etter kun noen få minutter med surfing, mens den tidligere kunne være bortimot lydløs med mindre man spilte spill eller gjorde noe litt krevende. Jeg regner med at dette er pga. støv som har samlet seg opp. Jeg har derfor kjøpt "luft på boks", og er klar for å prøve å rense litt opp... Problemet er, som dere kan se på bildet, at det ikke er noen enkel måte for å fjerne batteriet, noe som jeg trodde det var vanlig å ha på bærbare datamaskiner. Det jeg lurer på, er om det er trygt for meg å skru av dekslet, og blåse vekk støv når jeg ikke kan fjerne batteriet, eller om jeg må prøve å gjøre det "utenifra"? Og hvor på bildet skal jeg i så fall blåse? Legger ved utdrag fra manualen der det står hvordan man bytter batteri, men det virker litt vel komplisert bare for å få fjernet litt støv... Takker for svar! aspire_m3581t_fjerne_batteri.pdf Endret 19. januar 2014 av justinvernon Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Det ser stygt ut til at du må demontere hele dritten for å få blåst skikkelig rent for støv. Noe som er veldig knotete hvis du aldri har gjort det før. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Som han over her så kan det bli knokete, men å bytte pasta på maskinen kan også hjelpe. Det er særlig lurt å gjøre dette når du først er i gang med å skru opp maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå