Gå til innhold

Noen med erfaringer fra/rundt BAS (Bergen Arkitekthøgskole)?

ManiacTogy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er veldig ivirg etter å søke meg inn på en arkitekt skole. Det er vel igrunn det eneste i hode mitt om dagene. Kan si at jeg liker å tegne, forme, lage ting, helst nye, rare ting, bruke kreativiteten min og lidenskapen for tegning/skissering.

Så spørsmålet mitt er.. Kan jeg komme inn på BAS med relativt lave karakterer?

Har lest og finner ikke noe spesifikt svar. Siden jeg har hatt mine problem som har sabotert muligheten for å oppnå mitt virkelige potensiale, så lurer jeg bare på om jeg kan komme inn uten å ha 6'ere i alle fag. Jeg kan tegne, har ikke tatt noen kurs eller slikt. Bør jeg gjør dette før jeg søker? I så fall er det litt lite tid.

Så om noen vet hvordan de tar inn, karakterer, miljø eller andre generelle ting som er verdt å nevne! Versågod, skriv!

Setter stor pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke gått der selv, men så vidt det er meg bekjent er BAS den mest 'kunstneriske' arkitektskolen i Norge. Opptaket skjer på grunnlag av vitnemål, erfaringer og intervju. På intervjuet må du mest sannsynlig fremlegge en portefølje av tidligere arbeider som skal vise ditt potensiale. Har også hørt at det er et fortrinn med relevant erfaring som feks fagbrev tømmrer, interiørdesign, møbeldesign etc.

http://www.bas.org/Opptak/Regulart-opptak-1-ar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...