the-wiking Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 heisan, har zonealarm pro og windows xp. scannet pc på sygate og fikk melding om at web 80 tcp/ip , ident 113 tcp/ip og icmp 8 var åpene. lurte på om noen hadde peil på hvordan man stengte eller usynelig gjorde disse portene. på forhånd takk Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 80 er http. og de andre er heller ikke farlige. du må ikke stenge dem. da kan du miste internett tilgangen. Men du kan jo sikkert blokke andre i å port scanne deg. da vil ikke scanneren (sygate i dette tilfellet) få opp noe som helst informasjon om portene dine. Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Takker! hva bruker jeg for å hindre at de portscanner meg da? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Vær obs på at om du er oppkoblet via en proxy og/eller router vil disse portene kunne vises som åpne selv om Zone-alarm har satt de samme portene til 'stealth' på din egen maskin. Les mer om dette på http://www.grc.com . Her finner du også en rekke tips om konfigurering av nettopp Zone-alarm... Lenke til kommentar
the-wiking Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 ok skjønner, jeg er koblet mellom router så da så, takker så mye for hjelpen :wink: Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Da er det sannsynligvis portene på routeren som blir scannet, og ikke portene på din egen PC. På linken jeg nevnte over mener jeg å ha sett en programsnutt som gjør det mulig å få sjekket egen maskin også, LeakTest om jeg ikke husker helt feil. Om du kjører LeakTest vil ZoneAlaram dukke opp å spørre om du tillater access... Her bør du først prøve NEI for å sjekke FW'en og deretter gjøre som beskrevet... Husker ikke helt hvordan det var, men les anvisningene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå