Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger Hjelp! Stasjonæren Funker ikke.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 17 år og liker og "game" og for noen dager siden skulle jeg skyve stolen under bordet, og kom borti pcen som stod under borde. Det var ikke noe kraft i det, Men etter "krasje" har pcen stoppet og virke. Den skrur seg på i noen sekunder også skrur den seg av. Jeg vet ikke va som har skjedd, har ikke så mye peiling på data og håper noen har et tips jeg kan prøve eller om noen vet va som har skjedd?

Video av oppstart:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Til opplysning, så er videoen tilsynelatende privat, og dermed ikke tilgjengelig.

PC'er har mange fragile komponenter som lett kan gå i stykker. Har du åpnet kabinettet og sjekket om det er løse deler? Test om komponentene på hovedkortet er skikkelig festet og at ingenting ikke er koblet til.

Dersom PC'en er relativt ny, og problemene fortsatt ikke løser seg, kan du alltids levere den til service hvor du kjøpte den.

Lenke til kommentar

Ser ut til at du får "CMOS checksum error, Default loaded" altså noe kan være galt med BIOS eller en av komponentene. Det er også en mulighet for at CMOS/BIOS batteriet er dårlig.

Men PC'en burde normalt ikke slå seg av pga av dette, så sjekk at CPU viften spinner og at CPU kjøleren sitter satt. En CPU uten skikkelig kjøling blir veldig fort varm, og da slår PC'en seg av for å beskytte CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...