slaskeper Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hei! Noen som vet om tilleggspoengene en får ved FN-tjeneste også inkluderer tjeneste i Afghanistan? Har prøvd å søke, men til intet hell. Takk for svar! Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Her er reglene: Poeng for militærtjenesteDu kan få 2 tilleggspoeng hvis du har fullført militærtjeneste i Norge eller et av de andre nordiske landene. Militærtjeneste fra land utenfor Norden gir ikke tilleggspoeng. For at du skal få tilleggspoeng for militærtjeneste må dimmedatoen din være senest 30. september det året du søker om opptak. Du har også krav på tilleggspoeng hvis du har: fullført befalsskole, sersjantkurs eller FN-tjeneste hatt seks måneders førstegangstjeneste med overføring til Heimevernet For å få tilleggspoengene er det viktig at du har fullført hele tjenesten. Jeg tror ikke du får noe ekstra, utover de 2 poengene du får for førstegangstjenesten. Da jeg tror 2 poeng for militærtjeneste er max av hva du får. Har du gått på folkehøyskole eller ttat annen høyere utdanning får du ekstrapoeng der også men militærtjeneste, folkehøyskole, høyrere utdanning gir til sammen max 2 poeng. Sånn forstår i alle fall jeg det. http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/legge-til-poeng/tilleggspoeng/ Lenke til kommentar
slaskeper Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Takk for svar. Jeg forsto det slik at du får 2 tilleggspoeng ved fullført førstegangstjeneste, ref: Du kan få 2 tilleggspoeng hvis du har fullført militærtjeneste i Norge[...] Så står det videre Du har også krav på tilleggspoeng hvis du har: fullført befalsskole, sersjantkurs eller FN-tjeneste Jeg leste det slik at ved f.eks. "FN-tjeneste" (hvilke kriterier som utløser disse poengene står det ikke nærmere om) så utløser det tilleggspoeng utover fullført militærtjeneste. Tror jeg sender mail til samordna opptak og legger ut svaret her. Lenke til kommentar
Lasagne Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Trenger vel ikke førstegangstjeneste fullført for alle de? Vil tro du bare får 2 poeng, men er vel alltids ok å være på den sikre siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå