brukernavn12345 Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Jeg søkte om å få deltidsjobb på pizzabakeren for ikke så lenge siden. Og da var jeg i et jobbintervju. Det var første gangen min og det gikk ikke helt som det sko. Jeg fikk ikke jobben.. Så jeg lurer bare på om hvordan jeg kan gjøre et bra jobbintervju. Jeg vil ikke dumme meg ut en gang til. Lenke til kommentar
trra Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 (endret) *Møt forebered! *Møt opp litt før(5-15min), ikke for sent, ikke for tidlig.... *Les deg opp om arbeidsplassen, Les nøye hva som står i stillingsutlysningen, *Møt ren og pen(kle deg etter jobben du skal ha, dress er unødvendig med mindre du skal bruke det i jobben) *Lær deg selv å kjenne, svake sider, positive sider, personlighet, fritid, osv *Øv på å svare på spm, foran speilet, med en venn, familie.... *For mye å skrive her...... Har selv vært på endel intervjuer, ingen intervjuer er like! Veldig variert hva du blir spurt om, noen spør ikke om svake sider, andre gjør det, noen spør åpne spm, noen følger slavisk et spørreskjema..... Beste tipset er vel egentlig å å få erfaring med intervjuer og lese deg opp, mange gode(og dårlige) tips på nettet Søk også på youtube, er noen gode tips der også. Btw, jada jeg har fått 2 jobber på et år, si litt vet jeg om hva som skal til Endret 18. januar 2014 av trra Lenke til kommentar
brukernavn12345 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 *Møt forebered! *Møt opp litt før(5-15min), ikke for sent, ikke for tidlig.... *Les deg opp om arbeidsplassen, Les nøye hva som står i stillingsutlysningen, *Møt ren og pen(kle deg etter jobben du skal ha, dress er unødvendig med mindre du skal bruke det i jobben) *Lær deg selv å kjenne, svake sider, positive sider, personlighet, fritid, osv *Øv på å svare på spm, foran speilet, med en venn, familie.... *For mye å skrive her...... Har selv vært på endel intervjuer, ingen intervjuer er like! Veldig variert hva du blir spurt om, noen spør ikke om svake sider, andre gjør det, noen spør åpne spm, noen følger slavisk et spørreskjema..... Beste tipset er vel egentlig å å få erfaring med intervjuer og lese deg opp, mange gode(og dårlige) tips på nettet Søk også på youtube, er noen gode tips der også. Btw, jada jeg har fått 2 jobber på et år, si litt vet jeg om hva som skal til Hmm, okei tusentakk Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Når jeg ansetter folk er det en del helt vitale ting som er ett must. Det første er ett skikkelig håndtrykk. Sånn ellers er fremtoning og hvorvidt du klarer å hjelpe deg selv til å finne utav ting litt vitalt, det handler mer om at jobben ofte er selvstendig og det er mer praktisk for min del. Men kom som du ønsker å komme på jobb HVER dag og vis hvorfor akkurat DU kan yte en god tjeneste for arbeidsgiveren. For det er ikke intervjuet som betyr noe for arbeidsgiver, det er hva som skjer viss du får jobben. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Kan kanskje lære litt her: http://gratispafyll.no/category/jobbintervju-og-tester/ Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Når jeg ansetter folk er det en del helt vitale ting som er ett must. Det første er ett skikkelig håndtrykk. Betyr det at du avviser søkere med høy kompetanse og erfaring hvis håndtrykket er for dårlig? Hvorfor er håndtrykket så viktig? 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Når jeg ansetter folk er det en del helt vitale ting som er ett must. Det første er ett skikkelig håndtrykk. Betyr det at du avviser søkere med høy kompetanse og erfaring hvis håndtrykket er for dårlig? Hvorfor er håndtrykket så viktig? Ja, det betyr det. I en jobb kan jeg lære dem det dem trenger, utdanning er egentlig fantastisk oppskrytt. Holdninger er det Værre med det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå