Glenn Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hei. Skal kjøpe en ny bil nå, og i den forbindelse lurer jeg på noe. Jeg søkte billån hos min bankforbindelse, og oppga kjøpesum og hvilken egenkapital jeg hadde.Sendte så kjøpekontrakt på bilen, der kjøpesum og innbyttepris på den gamle.Banken ringte meg da de hadde mottatt kjøpekontrakten, og måtte endre lånet. På kjøpekontrakten min står det følgende:Total kjøpesum: 167000 Innbytte: 45000 Mellomlegg: 122000 De justerte opp egenkapitalen min tilsvarende innbytteprisen jeg har fått. Hvorfor går dette på egenkapital, og ikke redusert kjøpesum? (på lånet)På lånebetingelsene står det fortsatt 167000 på kjøpesum. Kan noen forklare meg dette? Er dette riktig? Er ikke kjøpesummen 122000?Betyr det noe i praksis? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det er riktig. Du betaler 167000 for bilen, men 45000 blir gjort opp ved innbytte. Det er mest korrekt, og i tillegg er det åpenbart mest fordelaktig for deg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå