Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med annlegg.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg splitternytt annlegg + splitter ny bil ( Vento )

Lagt opp 2 phonoer på høyre side.
2 + kabler på førerside ( Venstre )

Først var det turbolyd, da jordet jeg bedre og det forsvannt. ( Forstarker til høytalere )
Nå har jeg problemet med at det vibererer itakt med turtallet. ( Monoblokk - Subber )

Det skal være god jord så det skal ikke være noen problem.


Jeg sitter og lurer på om Monoblokk kan være den som lager helvete.

Subbene krever 800RMS mens forstarker klarer 600RMS, men forsovet skal ikke dette ha noe med vibrasjonen og gjøre.

Noen så har hatt samme problem eller vett noe ?



Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du god jording til alt? Batteri til gods. Batteri til motor og/eller gods til motor. Spiller til gods.

 

Hva slags jordingspunkt har du til forsterkerne? Har du evt pusset ned lakken så du har god mettalisk forbindelse?

 

Hvor tykke strømkabler bruker du? Og har du trippelskjerma signalkabler? Signalkabler og strømkabler bør ikke krysse hverandre eller ligge inntil hverandre. Selv ikke i korte strekk.

 

Edit: Subber krever ingenting. Effekten er bare hva de tåler, eller liksom skal tåle avhengig av merke og kvalitet.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du god jording til alt? Batteri til gods. Batteri til motor og/eller gods til motor. Spiller til gods.

 

Hva slags jordingspunkt har du til forsterkerne? Har du evt pusset ned lakken så du har god mettalisk forbindelse?

 

Hvor tykke strømkabler bruker du? Og har du trippelskjerma signalkabler? Signalkabler og strømkabler bør ikke krysse hverandre eller ligge inntil hverandre. Selv ikke i korte strekk.

 

Edit: Subber krever ingenting. Effekten er bare hva de tåler, eller liksom skal tåle avhengig av merke og kvalitet.

+ Kabler krysser på ingen måte phono.

de ligger ikkje i nærheten av kvarandre.

 

Punkt til minus er Under baksetet, Pusset ned til rent metall.

 

Merk deg: Kommer kun når bil startes.

 

Samt + fra batteriet går til kondesator.

Og det får rikeligt med strøm.

 

Forrje eiger hadde ikke problemer med dette. Han hadde samme spiller og ledninger. samt subber.

Kun monoblokk han ikke hadde som er likt, derfår lurer jeg virkeligt på om det er den.

 

Kablene er 25mm, Skal holde plenti til mitt bruk.

 

Lenke til kommentar

Vis det er spiller, Hva kan jeg gjøre med og få det vekk ?, Jeg har den siste månden brukt 10tusen i spillere.
da en kompis av en idiot skulle koble 7" bilspiller 1din og klarte og brenne driten.
Og er ikke noe fan av billige spillere.

Så om denne er også gått i vasken håper jeg det går ann og få lyden vekk på en måte, ellers skal jeg overleve vibrasjonen.

Lenke til kommentar

Tyder på at det er dynamostøy. Muligens dårlig jord fra motorblokk til chassis og/eller batteri.

 

En annen mulighet er at jordsikringene i spilleren har røket. Det kan skje hvis du kobler til signalkablene før du kobler til jord på forsterkerne. Dette kan du teste ved å koble signalkablene fra forsterkerne og måle motstand (ohm) fra jord på signalkabelen til chassis.

 

Hvor er kondensator koblet? Den bør stå så nærme forsterkerne som mulig. Og hvor tykke kabler bruker du?

Lenke til kommentar

Dette har ALLTID med jord å gjøre, og jeg tipper du/dere har koblett opp dette med batteriet tilkoblet. Det skal dere aldri gjøre. Du sier under setet, men i HVA under setet?? Hvis det bare er i gulvet en plass, så kan det fort være for dårlig. Bruk en bolt som sitter skrudd i bærende konstruksjon og bruk kabelsko!
Så legger du opp ekstra ledninger fra minus på batteriet til karosseriet, og til motoren. Så ny ekstra pluss mellom batteriet og dynamoen. Blir det ikke borte da, så er noe ødelagt (jordingsbanene i spilleren) Og du kan da prøve å jorde ytterste delen av signalkabelen til monoforsterkeren, blir det bedre da, så er banene brent...

 

Ps, den spilleren som kompisen din ødela, åssen spiller var det? Selge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har ALLTID med jord å gjøre, og jeg tipper du/dere har koblett opp dette med batteriet tilkoblet. Det skal dere aldri gjøre. Du sier under setet, men i HVA under setet?? Hvis det bare er i gulvet en plass, så kan det fort være for dårlig. Bruk en bolt som sitter skrudd i bærende konstruksjon og bruk kabelsko!

Så legger du opp ekstra ledninger fra minus på batteriet til karosseriet, og til motoren. Så ny ekstra pluss mellom batteriet og dynamoen. Blir det ikke borte da, så er noe ødelagt (jordingsbanene i spilleren) Og du kan da prøve å jorde ytterste delen av signalkabelen til monoforsterkeren, blir det bedre da, så er banene brent...

 

Ps, den spilleren som kompisen din ødela, åssen spiller var det? Selge?

 

Det er en BOSS av ettelerannent slag.

300-500kr, Kan brukes som delespiller elle fikses. Var ikke sikring på ledninene da idioten hadde klyppt ledningene fra iso og.

 

Folk som ikke har greie på hva de gjør blir jeg gal av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...