svenni84 Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hei Jeg har et (for meg) merkelig wifi problem på gang. Hver gang jeg vekker stasjonær-datan fra sleep modus faller wifi ut i hele huset (på andre enheter som tlf og bærbar data, inkl stasjonæren). Signalet er der, men det er ikke kontakt med internett. Det eneste som nytter er å starte ruteren på ny. Stasjonær datan har hovedkort av typen asus z77 itx og ruter er av typen asus rt-n56u. Jeg har forsøkt å oppdatere drivere både for ruter og nettvekskort i datan til siste versjon, men problemet vedvarer. Hjelp av noen kyndige it-folk hadde vært bra, takker på forhånd! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Litt mere info hadde ikke gjort noe..... Hva sier lampestatusen på routeren når nettet detter ned? Loggen? Kabel eller WiFi? Har du skrudd av strømsparing på nettverkskortet ditt? Hvilken FW versjon har du på routeren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Det har vært problemer med slike disconnects med firmware fra 2012. Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Hei Jeg skal sjekke det med logg og strømsparing når jeg får tid. Ingenting er kablet, alt er på wifi. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 har du sjekket om "asus network control" er skrudd på? hadde lignende problem med min pc- da var Asus network control på(uten at eg hadde skrudd den på) Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Hei igjen - "asus network control" var på, den er nå av. - FW versjon ruter: Firmware Version:3.0.0.4.374_979 - strømsparing er nå av på broadcom 802.11n network adapter er nå skrudd av, den var på. Se bilde, vet ikke helt om det er riktig kort? - logg og lampestatus sjekker jeg neste gang det hele kneler. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hei igjen - "asus network control" var på, den er nå av. - FW versjon ruter: Firmware Version:3.0.0.4.374_979 - strømsparing er nå av på broadcom 802.11n network adapter er nå skrudd av, den var på. Se bilde, vet ikke helt om det er riktig kort? - logg og lampestatus sjekker jeg neste gang det hele kneler. eg er rimelig sikker på at det er network control som dreiv å kødda med deg Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 Håper du har rett. Jeg skal si ifra om det er bedre nå eller ei. Får gi det en dag eller to nå og se hvordan det går. Takk for innspill alle sammen! Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 3. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2014 Ser ut til at å skru av asus netwoek control og strømsparing på nettverkskortet har gjort susen. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 hehe sett tråden som løst Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Ikke enda dessverre. Nå har problemet endret seg. Kanskje dere kan hjelpe med dette også? Nå tar det 1 - 2min for wifi å koble seg til. Ikonet for wifi viser null signal, men dersom jeg trykker på det kan jeg velge nettet og koble til. Gir dette mening for dere? Det skal sies at alle disse problemene dukket opp etter at jeg anskaffet overnevnte ruter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Prøv å slå av strømsparing på wifi-adapteret (PC). Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Som nevnt over har jeg allerede gjort dette i forbindelse med problem nr 1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Prøv med ny FW, 3.0.0.4.374.2239 finner du her: http://www.asus.com/Networking/RTN56U/#support_Download Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå