Gå til innhold

Flatfaced vs. "buet" -CRT monitor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehm. At vanlig *buede* CRT skjermer gir mye bedre 3d-effekt kan man kalle litt 'drøy'. Høres mer ut som han kameraten din sitter med en buet CRT skjerm selv, og prøver å argumentere for hvor god den egentlig er :razz: Personlig sitter jeg med *kremt* Hansol 900P.

Syns du bør spørre han konkret om hva som er så 'dritt' med flatfaced CRT skjermer! Kunne vært morro å høre svaret hans. Selv skjønner jeg IKKE hva som kan være så dritt med det. La meg spørre, hvor finner du en buet CRT 19" skjerm til over 5000,-kr!!? Det *er* grunner til at proff-skjermer er flatfaced!

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony CPD-E430 19" Trinitron... og jeg har aldri sett bedre bilde på en 19" buet crt skjerm... tror kameraten din gir deg "gode" råd ut ifra en egen monoton erfaring, kjøp deg en flatskjerm og vis han en verden i farger :razz:

Det som var litt rart, var å gå tilbake til en buet skjerm, etter noen uker med flatskjerm... alle vinduene i windows ble liksom "buet" sammen med skjermen... ubehaglig.. men er selvasgt ingenting annet enn en vanesak :smile:

Thunderbird 1.33Ghz (266fsb)

Abit KT7A

Yamaha 24x10x40x CDRW

512mb Winbond cas2 PC133 SDRAM

Soundblaster Audigy Player Retail

Radeon 8500

55gb ATA100 7200rpm HD

Telenor ADSL 704-128kbps

[ Denne Melding var redigert av: apollox på 2002-02-17 00:52 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-17 00:34, SirHartge skrev:

Flatskjermer er mye bedre enn buete skjermer. Er ikke for ingeting det er nyere og bedre teknologi i triniton osv.. Hvorfor er alle nye gode tver flatskjerm da?

Når du velger TVer så må du som regel opp 2-3k for å få samme bildekvalitet. Grunnen er at det krever mer av teknikken å ha et helt flatt bilderør. Derfor vil du gjerne få et bedre bilde på en buet TV til 15 000 enn en flat TV til 15 000. Av den grunnen velger noen en svakt buet skjerm istede for en flat da en svak buing ikke trenger å være så plagsom.

Det samme gjelder til en viss grad PC skjermer også, men du merker buinga mye mer der ettersom du sitter nærmere skjermen. Så til en viss grad er det riktig at flate skjermer er dårligere, men ettersom flate skjermer som regel benytter et bedre bildrør (som triniton røret) så vil nok de fleste oppfatte flate skjermer som high end skjermene.

Må også legge til at buede skjermer ofte har bilde nærmere glasset. På noen flate skjermer kan det virke som om bilde blir tegna langt inne i skjermen. Dette kan være plagsomt for noen.

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-17 01:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...