AP8 Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hei ! Har nettopp fått min nye blits sb-910 og lurer på noe angående denne. Er det meningen at den skal lage lyd når den slås på og når man "rister" på den (tar den opp og ned) ? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hva slags lyd ? Skjer at zoomen flytter seg når den slås på. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Når man forandrer brennvidde/zoomer "vidvinkel/tele" objektivet må blitsen også justere lysets spredning om det skal være vid eller sentrert forover, Brennvidde-dekning på blitsen er 24-200mm og ved bruk av den innebygde diffuseren ned til 17mm. Så hvis brennvidden er forskjellig på blits/objektiv vil blitsen justere seg når du trykker på utløseren eller slår den på. At du hører litt skrangling når du snur den kan være mye rart som er årsaken, det er vanskelig og si om det er naturlig eller noe som er løst. på mine Canon blitser er diffuseren løs og lager lyd, det samme med foten. Noen Nikon-blitser tåler ikke kontinuerlig bruk og blir ødelagte når de blir skikkelig varme, om din har en varmesikring eller ikke vet jeg ikke, men ikke test ut hvor mange flash du får ut av batteriene ved og trigge blitsen kontinuerlig. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Har enda aldri klart å ødelegge en blits ved å bruke den for mye (selv med ekstern batteri-pakke og heftig mange eksponeringer fortløpende). SB-900 og SB-910 har innebygd sikring også, SB-900 sin sikring er noe overivrig, mens SB-910 har de justert litt mer fornuftig (aldri fått den til å slå inn). Sikring kan man slå av om man vil. De gamle SB-800 hadde ingen sikring, og har brukt dem heftig uten noen form for problem. Så alt kan ødelegges om man virkelig går inn for det, nyere blitser har sikring for dem som prøver med overlegg - men dette er ikke noe å bekymre seg for. Sliter ut i snitt 1 blits annenhvert år, men det er ikke teknisk slitasje, mer at den blir utslitt eksternt (riper, brester osv etter ufin bruk). Til slutt er er plastikken og det eksterne i en slik tilstand at jeg bytter den ut (les kaster) - ikke fordi jeg må, men av kosmetiske årsaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå