Admin'c Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg bruker ofte et flashprog i win men nå har jeg noen aopenkort osm enkelt og kjapt skal flashes til en nyere biosversjon, har noen noen forslag til hvordan dette enklest kan gjøres? Hovedkortet er aopen ak77-8xn problemet er at jeg ikke finner noen guider. har lastet ned en exefil og en binfil er det bare å kjøre exefilen fra DOS? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Last ned denne: http://www.abitfaq.it/Files/drdflash.exe Dette er den rette dos til flashing. Kopier begge filene som følger med bios til disketten, boot opp i dos, kjør det flashprogget, skriv inn NØYAKTIG navnet på .bin fila, og trykk enter. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tror ikke du skal bruke et abit prog til å flashe Aopen kort. Guide til flashin står i manualen til hovedkortet. ak77-8xn har EZFlash og kan derfor flashes fra windows. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det er heller ikke et Abit-prog, det er en dosversjon uten drivere. Du finner linken på www.bootdisk.com. Sjekk hva du påstår før du sier noe. En slik dosversjon (altså uten drivere) kreves for å flashe en bios, og den heter Drdos. Bruker den uansett hk-merke. Men ellers har du rett i at den kan flashes fra Windows. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Jepp problemet er at jeg her har 12 maskiner som sansynligvis sliter med det samme så å tulle med flashprogg i win når nybegynnere skal bruke dem er for dumt. Derfor vil jeg ta det fra floppy. Jeg vil helst bruke et Aopen program (er det exefilen som ligger i zip filen med bin filen jeg skall bruke?) og i manualen står det fint lite om annet enn ezflash (flashprog for win) Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bare følg oppskrifta mi, den funker. Last ned den dos-en, kjør exe-fila, husk bare på å sette inn en diskett først. Den lager en dosdiskett automatisk. Kopier over både flash.exe fila og .bin fila. Boot opp i dos, kjør flashprogget, og skriv inn navnet på bin-fila, og trykk enter. Viola!!! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 greit, tusen takk Så støtte jeg på et till Kan enten alste ned 1. BIOS (vanlig?) 2. Og BIOS DOS Hva er forskjellen? Synes Aopen er noe skit som holder på med så mye rart og har ikke readme eller guider på sidene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå