Gå til innhold

Tanker rundt Nvidia G-Sync


warioman

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd der folk kan skrive hvordan deres oppfatning av G-Sync var/er, og om den er å anbefales til andre.

 

Kan jo starte med å spørre om det er noen som har G-Sync, som kan fortelle om den nye teknologien gav en bedre spillopplevelse i forhold til BenQ sine 144hz skjermer, eller om G-Sync ikke klarer å forsvare de ekstra 1000 lappene det koster? :)

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle starte en tråd der folk kan skrive hvordan deres oppfatning av G-Sync var/er, og om den er å anbefales til andre.

 

Kan jo starte med å spørre om det er noen som har G-Sync, som kan fortelle om den nye teknologien gav en bedre spillopplevelse i forhold til BenQ sine 144hz skjermer, eller om G-Sync ikke klarer å forsvare de ekstra 1000 lappene det koster? :)

Jeg har lest et par reviews fra ganske seriøse sider der de sier at g- sync faktisk er utrolig bra. Blir spennende å se amd sin versjon men har hørt at det ikke blir så bra siden amd sin freesync gjør det på en annen måte som teoretisk visstnok ikke skal kunne funke særlig bra.

 

Jeg tenker kanskje kjøpe asus sin 144hz med g sync. Men jeg synes det er alt for dyrt. 5000.

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Jeg har lest et par reviews fra ganske seriøse sider der de sier at g- sync faktisk er utrolig bra. Blir spennende å se amd sin versjon men har hørt at det ikke blir så bra siden amd sin freesync gjør det på en annen måte som vissnok teoretisk ikke skal kunne funke særlig bra.

 

Jeg tenker kanskje kjøpe asus sin 144hz med g sync. Men jeg synes det er alt for dyrt. 5000.

Tror du man får noe spesielt bedre bilde enn med en standard 144hz skjerm?

Lenke til kommentar

Tror du man får noe spesielt bedre bilde enn med en standard 144hz skjerm?

G-sync gjør ikke bildet mer skarpt, det forhindrer kun tearing eller stuttering forårsaket av Vsync-teknikker.

Om du ønsker et skarpere bilde bør du se på skjermer med Lightboost, G-sync kan av tekniske årsaker ikke fungere sammen med Lightboost eller lignende teknikker fordi strobingen må kjøre med et fast oppdateringsfrekvens for å fungere. På G-sync-skjermene er det en funksjon som kalles ULMB som ligner voldsomt på Lightboost (færre justeringsmuligheter dessverre,) men heller ikke denne kan kjøre sammen med G-sync av samme grunn som Lightboost.

 

G-sync er primært ment for de som er avhengige av å kjøre spill med Vsync aktivert, men ikke liker å måtte justere ned innstillinger for å holde en konstant framerate.

Lenke til kommentar

 

Tror du man får noe spesielt bedre bilde enn med en standard 144hz skjerm?

G-sync gjør ikke bildet mer skarpt, det forhindrer kun tearing eller stuttering forårsaket av Vsync-teknikker.

Om du ønsker et skarpere bilde bør du se på skjermer med Lightboost, G-sync kan av tekniske årsaker ikke fungere sammen med Lightboost eller lignende teknikker fordi strobingen må kjøre med et fast oppdateringsfrekvens for å fungere. På G-sync-skjermene er det en funksjon som kalles ULMB som ligner voldsomt på Lightboost (færre justeringsmuligheter dessverre,) men heller ikke denne kan kjøre sammen med G-sync av samme grunn som Lightboost.

 

G-sync er primært ment for de som er avhengige av å kjøre spill med Vsync aktivert, men ikke liker å måtte justere ned innstillinger for å holde en konstant framerate.

 

Dermed er G-Sync rimelig bortkastet dersom man kjører 144hz i spill fra før uten Vsync aktivert?

Lenke til kommentar

 

 

Tror du man får noe spesielt bedre bilde enn med en standard 144hz skjerm?

G-sync gjør ikke bildet mer skarpt, det forhindrer kun tearing eller stuttering forårsaket av Vsync-teknikker.

Om du ønsker et skarpere bilde bør du se på skjermer med Lightboost, G-sync kan av tekniske årsaker ikke fungere sammen med Lightboost eller lignende teknikker fordi strobingen må kjøre med et fast oppdateringsfrekvens for å fungere. På G-sync-skjermene er det en funksjon som kalles ULMB som ligner voldsomt på Lightboost (færre justeringsmuligheter dessverre,) men heller ikke denne kan kjøre sammen med G-sync av samme grunn som Lightboost.

 

G-sync er primært ment for de som er avhengige av å kjøre spill med Vsync aktivert, men ikke liker å måtte justere ned innstillinger for å holde en konstant framerate.

 

Dermed er G-Sync rimelig bortkastet dersom man kjører 144hz i spill fra før uten Vsync aktivert?

 

 

Nei, det reduserer i tillegg input lag.

Lenke til kommentar

Dermed er G-Sync rimelig bortkastet dersom man kjører 144hz i spill fra før uten Vsync aktivert?

Faktisk kan det være negativt ettersom G-sync poller skjermen hvert millisekund som betyr at det beste en "144 Hz"-skjerm kan kjøre er bortimot 125 fps uten betydelig økt input-lag.

http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/

Som sagt: G-sync er en nisjeteknologi rettet mot de som er fullstendig avhengige av V-sync og ikke takler å justere ned grafikkinnstillinger.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tror du man får noe spesielt bedre bilde enn med en standard 144hz skjerm?

G-sync gjør ikke bildet mer skarpt, det forhindrer kun tearing eller stuttering forårsaket av Vsync-teknikker.

Om du ønsker et skarpere bilde bør du se på skjermer med Lightboost, G-sync kan av tekniske årsaker ikke fungere sammen med Lightboost eller lignende teknikker fordi strobingen må kjøre med et fast oppdateringsfrekvens for å fungere. På G-sync-skjermene er det en funksjon som kalles ULMB som ligner voldsomt på Lightboost (færre justeringsmuligheter dessverre,) men heller ikke denne kan kjøre sammen med G-sync av samme grunn som Lightboost.

 

G-sync er primært ment for de som er avhengige av å kjøre spill med Vsync aktivert, men ikke liker å måtte justere ned innstillinger for å holde en konstant framerate.

Dermed er G-Sync rimelig bortkastet dersom man kjører 144hz i spill fra før uten Vsync aktivert?

Får du ikke tearing uten v-sync aktivert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...