Gå til innhold

Hvem lager Pittasoft SD-kort?

xibriz

Anbefalte innlegg

Jeg leste for en stund siden at det finnes mange harddiskmerker, men ekstremt få produsenter. Noen få produsenter lager altså flere merker.

Jeg kjøpte meg nylig ett Blackvue dashcam, der de anbefaler Pittasoft sine microSD-kort (class 10). Men disse koster over 550,- på ebay for ett 32GB, mens det billigste 32GB på Prisjakt ligger på rundt 160,-

Det fikk meg til å tenke på noe.. er det noen andre som produserer SD-kortene for Pittasoft? Samsung etc.? Kanskje det samme kortet har en annen pris :)

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste for en stund siden at det finnes mange harddiskmerker, men ekstremt få produsenter. Noen få produsenter lager altså flere merker.

Jeg kjøpte meg nylig ett Blackvue dashcam, der de anbefaler Pittasoft sine microSD-kort (class 10). Men disse koster over 550,- på ebay for ett 32GB, mens det billigste 32GB på Prisjakt ligger på rundt 160,-

Det fikk meg til å tenke på noe.. er det noen andre som produserer SD-kortene for Pittasoft? Samsung etc.? Kanskje det samme kortet har en annen pris :)

Følger vel med SD kort på blackvue? Det har det iallefall gjort med 4 BlackVue kameraer jeg har kjøpt.

Uansett som Thor over skriver, så fungerer alle typer SD kort class 10 (så fremt det ikke er noe kinacrap). SanDisk feks fungerer veldig bra. Bruker det selv.

Lenke til kommentar

Joda, det følger med. Men levetiden er visstnok bare 6 mnd, pluss at det er greit å ha 2 slik at jeg kan ta inn ett å se på uten at kameraet blir satt ut av funksjon (parking mode).

Jeg tenkte også at jeg bare kunne kjøpe ett hvilket som helst, men siden Blackvue kun garanterer for Pittasoft sine SD-kort tenkte jeg at jeg kunne skaffe ett kort fra samme produsent men ett annet merke som kanskje er billigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...