YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Hei har et par filer som tar innmari mange GB som jeg finner ved hjelp av et program kalt "treesize" men når jeg manuelt søker etter de filene finner jeg de ikke, for jeg HAR ingen folder kalt "app data" Jeg lurte på om det var greit å slette disse filene, og at det IKKE påvirker PCEN min på noen måte som at den sletter W7/filer/gamesaves etc. Hei har et par filer som tar innmari mange GB som jeg finner ved hjelp av et program kalt "treesize" men når jeg manuelt søker etter de filene finner jeg de ikke, for jeg HAR ingen folder kalt "app data" Jeg lurte på om det var greit å slette disse filene, og at det IKKE påvirker PCEN min på noen måte som at den sletter W7/filer/gamesaves etc. Endret 17. januar 2014 av YOLOSWAGOSAURUS Lenke til kommentar
Faller Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Appdata er en skjult mappe i Windows. Hvis du åpner "Start", og skriver %appdata% får du opp en mappe (Roaming). Kan det stemme at du har en iPhone/iPad? Hvis ja, så er det rett og slett backup-filene til din enhet. Mvh Faller Lenke til kommentar
YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Appdata er en skjult mappe i Windows. Hvis du åpner "Start", og skriver %appdata% får du opp en mappe (Roaming). Kan det stemme at du har en iPhone/iPad? Hvis ja, så er det rett og slett backup-filene til din enhet. Mvh Faller Eier både iPad og iPhone, så er det måte å overføre disse backup filene til HDD'en? Hvis jeg sletter alt som er på disse filene fra SDD'en, tar ny backup, hvordan jeg la backupen gå til HDD'en? Lenke til kommentar
YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 +, Hva i alle dager er disse filene her Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Du kan vise skjulte filer og mapper ved å følge denne guiden: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/show-hidden-files#show-hidden-files=windows-7 Den mappen i første innlegg du viser til inneholder sikkerhetskopier av muligens en Iphone. Lenke til kommentar
YOLOSWAGOSAURUS Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Du kan vise skjulte filer og mapper ved å følge denne guiden: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/show-hidden-files#show-hidden-files=windows-7 Den mappen i første innlegg du viser til inneholder sikkerhetskopier av muligens en Iphone. bare sletta hele driten jeg trenger ikke backup, har backa up bilder fra iPhonen min til mappe på PCEN som jeg overfører til den nye tlf jeg får senere Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 +, Hva i alle dager er disse filene her pagefile er virtuelt minne, hiberfile er den som brukes når du setter maskina i hibernate (dvalemodus på norsk) Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hvis du deaktiverer dvalemodus i oppsettet så forsvinner hiberfile og du frigjør 6GB. Du kan også manuelt angi maks størrelse på pagefile. Som standard setter Windows den til samme størrelse som total ram du har på maskinen. De som har myye ram får dermed ei veldig stor pagefile som opptar unødig plass på f.eks SSD. Setter du denne til f.eks 3GB manuelt frigjør du også her 5GB. Det blir tilsammen hele 11GB frigjort plass. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Om du har over 4GB ram kan du fint sette page file til Initial size 512 mb og max size 1.5 gb. Du kan dessuten velge hvilken disk pagefila skal være på, eller ha en på hver disk. F.eks. 512 MB på SSDen og 4 GB på en HD med bedre plass. Endret 31. januar 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Mulig det jeg skrev i dette innlegget kan hjelpe deg også; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1535087&do=findComment&comment=21100383 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå