Mats24 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Bare fortsetter tråden jeg.. Jeg har nettopp installert WIndows 7 på en SSD disk, samtidig som jeg har Windows installert på den primære HDD disken. Jeg skal nå til å reformatere HDD'en (som er markert som D:) men får feilmelding om at det ikke kan gjøres. Hjelp? Endret 17. januar 2014 av Hårek Splittet ut fra kapret tråd Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Sjekk i Diskbehandling. Det vil stå "System" på en av partisjonene. Den er da kanskje på D:? System inneholder filer som er essensielle for å boote, Windows lar deg ikke formatere den. Lenke til kommentar
Remekboy Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Bare fortsetter tråden jeg.. Jeg har nettopp installert WIndows 7 på en SSD disk, samtidig som jeg har Windows installert på den primære HDD disken. Jeg skal nå til å reformatere HDD'en (som er markert som D:) men får feilmelding om at det ikke kan gjøres. Hjelp? Er du sikker på at pcen booter fra ssd disk? Boter den fra hdden så vil de ikke være mulig å formatere Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Som det påpekes av de over meg, er det nok systemfiler på din HDD. Tipper du glemte å koble fra HDD under installering av Windows. Da kan slike "problemer" oppstå. Hvis du du kobler fra HDD, får du bootet da? Hvis nei, så booter du Windows 7 setup og kjører "repair install". Da vil den legge boot/system-filer på SSD og du kan etterpå formatere HDD. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ingen vits å poste mer her. Se den andre tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1562572&hl= Ser ut som TS formaterte HDD før han fikk svar her. Og dermed forsvant oppstartsfilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå