Nizzen Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Hvis man skal spille mye BF4, så ville jeg valgt 4770k. Andre spill så ville jeg valgt 4670k. Grunnen er at BF4 utnytter HT veldig bra, og gjør en forskjell på minimumfps i multiplayer. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 18. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2014 okey åssen er overclokings på en sånn cpu med god kjøling Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 okey åssen er overclokings på en sånn cpu med god kjøling De fleste 4770k klarer ca 4400-4600 mhz på luft/corsair h100 ved 1.25-1.3v For å få litt lavere temperaturer, så er det lurt å delidde cpuen, noe som er latterlig enkelt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Overklokking er individuelt fra prosessor til prosessor. Asus has tested hundreds of Haswell CPUs as part of its effort to profile the chip for auto-tuning algorithms. According to the motherboard maker, Intel's new hotness has a little less overclocking headroom than Ivy Bridge does. Perhaps more importantly, Haswell apparently has more variance from chip to chip, especially in the voltages necessary to hit specific speeds. Of the processors Asus has tested, 70% hit 4.5GHz, 30% reached 4.6GHz, and 20% made 4.7GHz. Only 10% were stable at 4.8GHz. Heat is reportedly the limiting factor, and Asus recommends using a dual-fan water cooler to prevent thermal throttling past about 4.5GHz or 1.25V. Going beyond 1.35V is apparently problematic even for high-end water coolers. http://techreport.com/review/24889/haswell-overclocked-the-core-i7-4770k-at-4-7ghz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 intel core i5 4670k mye kan denne clockes? eller intel core i7 4770k mye kan den clockes? intel core i5 4670k mye kan denne clockes? eller intel core i7 4770k mye kan den clockes? mellom 4.2 og 4.8 GHz begge to avhengig av kjøling og flaks... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Av dem 5 stk 4770k jeg har hatt, så har bare en klart 4800mhz stabilt. De andre gikk fint på 4600mhz. Det som er gøy med 4770k og 4670k er at man kan ha høy minnehastighet på dem. Dog da må man ha minne som takler presset også. Minnehastighet har også en god del å si i battlefield 3 og 4. Man kan forvente mellom 10-15% høyere ytelse med 1600mhz VS 2400mhz med et sli oppsett av f.eks gtx 780. 1 Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 valget mellon disse er vanskelig altså har fx6300 i dag og dwn gjør en god jobb synes e Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 valget mellon disse er vanskelig altså har fx6300 i dag og dwn gjør en god jobb synes e I hvilke spill snakker vi da. Flytt deg over på BF4 multiplayer, 64 player og 120 fps, da skal du se hva den duger til Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 valget mellon disse er vanskelig altså har fx6300 i dag og dwn gjør en god jobb synes e I hvilke spill snakker vi da. Flytt deg over på BF4 multiplayer, 64 player og 120 fps, da skal du se hva den duger til hehe spiller mye BF4 du ,men må nok ned på hig i den sentingen du . går på ultra i singelplayer vet ikke hvor mange fps jeg ligger på. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 valget mellon disse er vanskelig altså har fx6300 i dag og dwn gjør en god jobb synes e I hvilke spill snakker vi da. Flytt deg over på BF4 multiplayer, 64 player og 120 fps, da skal du se hva den duger til hehe spiller mye BF4 du ,men må nok ned på hig i den sentingen du . går på ultra i singelplayer vet ikke hvor mange fps jeg ligger på. Er isåfall 60 hz du kjører med da ja Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 59 tror jeg det er Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 59 tror jeg det er tenker at r290 tri-x skal hjelpe litt Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 59 tror jeg det er tenker at r290 tri-x skal hjelpe litt Er ikke vits, du må ha høyere klokk på CPU. Er ikke enormt GPU krevende egentlig unntatt på Ultra, veldig CPU krevende da uansett. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 59 tror jeg det er tenker at r290 tri-x skal hjelpe litt Er ikke vits, du må ha høyere klokk på CPU. Er ikke enormt GPU krevende egentlig unntatt på Ultra, veldig CPU krevende da uansett. 59 tror jeg det er tenker at r290 tri-x skal hjelpe litt Er ikke vits, du må ha høyere klokk på CPU. Er ikke enormt GPU krevende egentlig unntatt på Ultra, veldig CPU krevende da uansett. Den er clocka til 4,7 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Lenge siden sist her men: Etter langt opphold med hardware-"fikling" måtte jeg bare leke litt igjen. Kjøpte ett AMD og ett Intel oppgraderings-kit fra Komplett rett før nyttår. Ikke "high-end", men "mid-end" - FX-8320 og i5-4670K. Selv med "bare" 4 kjerner mot 8 kjerner (egentlig 4) - Haswell vs Piledriver så er Intel generelt klart raskere i det meste av ytelsestester en gammel "benchmarkhore" som meg har prøvd. For vanlig "kontorarbeid" (les: surfe på nettet) så spiller det ingen rolle hva du velger av HK+CPU sålenge det er nok RAM, SSD og ett "decent" skjermkort (mye "browsing" belaster GPU vel så mye som CPU). Faktisk er nok Nizzen forslag om ett bra brukt system det "beste" valget. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Lenge siden sist her men: Etter langt opphold med hardware-"fikling" måtte jeg bare leke litt igjen. Kjøpte ett AMD og ett Intel oppgraderings-kit fra Komplett rett før nyttår. Ikke "high-end", men "mid-end" - FX-8320 og i5-4670K. Selv med "bare" 4 kjerner mot 8 kjerner (egentlig 4) - Haswell vs Piledriver så er Intel generelt klart raskere i det meste av ytelsestester en gammel "benchmarkhore" som meg har prøvd. For vanlig "kontorarbeid" (les: surfe på nettet) så spiller det ingen rolle hva du velger av HK+CPU sålenge det er nok RAM, SSD og ett "decent" skjermkort (mye "browsing" belaster GPU vel så mye som CPU). Faktisk er nok Nizzen forslag om ett bra brukt system det "beste" valget. Har lest en del og og hørt mye om dette nå . å ja jeg skal helt klart over til intel nå. Ikke det at amd er dårlig funger bra til prisen, men intel er kansje dyrer ,men du får det du betaler for. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 I forhold til Intel så er AMD dårlig. Så lenge vi lever i en verden hvor single threaded performance er kjempeviktig så vil AMD være dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå