Binders' Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Mac'en min mister heletiden tilkobling til internett. Det er ikke vanskelig å fikse, da jeg kun trenger å slå av å på WiFi opp på verktøylinja, men det er utrolig irriterende. Youtube videoer stopper, dropper ut av skype/facetime samtaler. Og det å skru av å på WiFi fungerer kun i en liten stund før den dropper ut igjen. Litt usikker, men mulig det er kun når den går på batteri, for med strømmen kobla til tror jeg ikke det skjer. Men skal ikke si sikkert da jeg ikke har tenkt over det før nå. Uansett, noen som vet om en permanent fiks? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Bruker du 5 ghz eller 2.4 ghz nettverk som du kobler deg til? Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 2.4 mener jeg det er ja. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Okei det er rart. Men det kan likegodt være routern din som macen din, anbefaler å prøve mac'en på andre routere og se om samme problemet er der. Og selvfølgelig kjøre igjennom alle siste oppdateringer fra appstore. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Alt er oppdatert, og det virker rart om det skal være routern, da det ikke er noe problem med andre enheter i huset. Da gjelder også en MacBook Pro (uten retina, gammel model fra 2012 tror jeg), og to MacBook Air. Ingen telefoner har problemer heller, gjelder samtlige av Samsung'ene og iPhonene. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Mulig at det er nettverkskortet. Lenke til kommentar
Opland Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 En venninne av meg hadde lignede problemer, og det var routeren som var "for gammel." Hun kjøpte seg en ny router og har aldri hatt nettproblemer igjen. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Ja, men merkelig at det da fungerer fint på andre enheter i huset. Lenke til kommentar
Binders' Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Routeren er ikke så gammel, og da den ble kjøpt var det en top of the line Netgear, så det virker rart ja. Spesielt siden de andre Mac'en i huset fungerer helt fint. Men kan jeg gå til Eplehuset med den og få den fikset der? Går det på garantien? Jeg har ikke de 'care' greiene til Apple. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Ja, men merkelig at det da fungerer fint på andre enheter i huset. Kanskje, men samtidig så har det tradisjonelt ikke vært så uvanlig med diverse merkelig inkompatibiliteter med trådløse rutere for macer. AtW Lenke til kommentar
Paeder Skrevet 23. mai 2014 Del Skrevet 23. mai 2014 (endret) Jeg har akkurt det samme problemet, har nettop kjøpt ny ruter, men den er koblet til en forsterker. feks jeg mister nettet på trådløse så setter jeg inn kabelen og får internett med en gang, så mister jeg internett på kabelen og kobler til trådløst så fungerer det igjen. dette fortsetter dagen lang.... MacBook pro Endret 23. mai 2014 av Paeder Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 2. juli 2014 Del Skrevet 2. juli 2014 Oppdatering 10.9.4 er nå tilgjengelig, og ser at den bl.a. skal fikse wifi tilkobling mot kjente nett. Lenke til kommentar
Paeder Skrevet 18. september 2014 Del Skrevet 18. september 2014 Oppdatering 10.9.4 er nå tilgjengelig, og ser at den bl.a. skal fikse wifi tilkobling mot kjente nett. fortsatt problemer, noen forslag? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Jeg hadde et lignende (samme?) problem: Jeg mistet nettet når maskinen våknet fra dvale. Det hjalp å skru Wi-Fi av og på, men det var irriterende å måtte gjøre det hver gang. Den første løsningen jeg kom over var å skru av blåtann. Problemet forsvant, men enkelte ganger har jeg faktisk bruk for blåtann så det var ingen permanent løsning. Det som derimot løste problemet var det jeg fant her, sitert under: After digging in the aforementioned Apple discussion, I discovered at one point that an Apple technician recommended to one of the participants that they should remove their com.apple.Bluetooth property list. I did so: $ sudo rm /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plistand rebooted. When the reboot was complete, Wi-Fi was working flawlessly with Bluetooth on. I lost pairings to all my Bluetooth devices except my Magic Trackpad. I added back my speakers and all remains well 24+ hours later. UPDATE: Adding my portable speaker seems to have been the straw that broke the camel's back. Had to repeat these steps and then leave it unpaired to keep Wi-Fi working. Etter at jeg slettet den filen har problemet forsvunnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå