Gå til innhold

Lønn som barnehage assistent, ufaglært student?

Anbefalte innlegg

Hei!
I dag har jeg vært på jobbintervju hos Adecco og fått jobb som Barnehage assistent. Jeg er 21, har generell studiekompetanse + en psykologi årsenhet som er fullført fra høgskole, og driver nå og tar enda en psykologi årsenhet på universitetet. Jeg ble så glad da jeg fikk jobben at jeg glemte helt å spørre om lønn.

Er det noen som vet sånn ca hva timelønnen min vil være? Det er en slags ringe jobb der noen ganger får jeg mange jobber og andre ganger lite, slik jeg forstod det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

I dag har jeg vært på jobbintervju hos Adecco og fått jobb som Barnehage assistent. Jeg er 21, har generell studiekompetanse + en psykologi årsenhet som er fullført fra høgskole, og driver nå og tar enda en psykologi årsenhet på universitetet. Jeg ble så glad da jeg fikk jobben at jeg glemte helt å spørre om lønn.

Er det noen som vet sånn ca hva timelønnen min vil være? Det er en slags ringe jobb der noen ganger får jeg mange jobber og andre ganger lite, slik jeg forstod det.

Mulig jeg regner feil men etter tariff:

Årslønn arbeidstaker uten særskilt krav om utdanning: 271 500 brutto

271500/12 = 22,625 brutto i måneden 22625/162.5 = ca. 139 kroner timen.

Godt mulig jeg er på villspor, søkte bare etter tariff avtale for barnehage.

Kilde: http://www.utdanningsforbundet.no/upload/Protokoll%20PBL%20mellomoppgj%c3%b8ret%202013%20-%20original%20doc.pdf (Tariff for private barnehager)

Lenke til kommentar

Kilde: http://www.utdanningsforbundet.no/upload/Protokoll%20PBL%20mellomoppgj%c3%b8ret%202013%20-%20original%20doc.pdf (Tariff for private barnehager)

hey! Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Men nå blir det kanskje litt annerledes når det er via et bemanningsbyrå?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Men nå blir det kanskje litt annerledes når det er via et bemanningsbyrå?

Hei! Du var veldig nære, timelønnen ble på 141,50 kr i timen. Takk for hjelp

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei ser denne er tråden er litt gamel men har et spørsmål som er relevant til dette så tenkte jeg kunne rebruke posten :)

Jeg var på jobb intervju på et bemanningsbyrå og de sa at de lønnet over tariff.  For eksemel jeg er ufaglært og har trinn 1 som er  4-8 år arbeidserfaring. Da får jeg 152 kr timen om jeg tar jobben.  

Tror det fungerte på den måten at om det var privat barnehage som hadde høyere tariff for ufaglærte enn offentlig barnehager så legger de seg over den private barnehagene sine satser.

Dette gjør meg litt forvirret hvordan kan jeg sjekke at 152 kr er over det som de som jobber i barnehage får i tariff?Noen nettsider som er bra for dette.

Til sammenligning er lillebroren min 19 år og har ingen arbeidserfaing og han fikk 153 kr når han startet på Stapels. pluss helge og kveldstilegg. 

Er det andre som syns 152 kr hørtes lite ut, eller er det det jeg kan forvente. Mulig jeg ser etter andre jobber i såfall. 

Lenke til kommentar

Det er heller ikkje forskjell på privat og offentlig sektor dersom det er snakk om tarifflønn. Tariffavtalen innanfor eit bestemt område er lik uavhengig av kvar du jobbar. Ein tariffavtale er i utgangspunket ein ferdigforhandla arbeids og lønnsavtale der fagforeningsreprsentantar og arbeidsgiver representantar har blitt enige om. Men det er ingenting i vegen for at ein kan forhandle seg fram til andre løysningar lokalt. Alle arbeidsgivarar kan også velge å betale meir for sine ansatte, men då er det ikkje lenger tarifflønn.

Meir detaljar om tariffavtalen finner du på den aktuelle fagforeninga sine sider eller ved å henvende deg til arbeidsgiver. Merk at du ofte må være medlem av fagforeninga for å få full tilgang til alle detaljane.

Lenke til kommentar

152kr/t er ikke så gæernt for denne stillingen. Andre jeg kjenner får 145.

Er de veldig unge?

Det jeg reager på er at jeg er på lønnstrinn 1 altså 4-8 år erfaring å så er der "bare" 152 kr timen. I min gamle jobb som kundekonsulent startet alle på 163 kr timen ca (uten ansinitet) pluss man hadde tilegg for helg og kveld . Det blir jo ikek disse tileggene i en barnehage men 152. jøss... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...