Gå til innhold

Radeon 7500 funker ikke i Direct3D

Leffie

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt problem er at jeg ikke får Radeon 7500 kortet til å kjøre spill med directx.

OpenGL spill fungerer som normalt.

Jeg har forsøkt stort sett alle triks i boka, rensket registeret for gamle henvisninger, avinstallert drivere, osv. Forsøkt både eldre og nye drivere. Jeg må innrømme at jeg ønsker hele ATI et visst sted etter hvert.

Hovedkortet er et MSI k7t pro2 (via chipset) med en 800 duron prosessor, moderat overklokket.

OS er XP professional.

Jeg har tidligere hatt et uproblematisk liv med flere nvidia kort, grunnen til at jeg kjøpte ATI kort er den gode 2d bildet på tv og dvd.

Har sett flere som har hatt problemer med at spill under directx, men har ikke funnet noen gode tips.

Må kanskje ta en helt ny installasjon av xp for å få dette til å funke? Vil helst slippe, så hvis noen har noen gode tips...

Dxdiag viser at direct 3d aksellerasjonen ikke funker, gir feilmelding om creating 3d device, men ellers viser den at directx installasjonen er ok.

Direct draw aksellerasjon er ikke tilgjengelig, heller ikke agp tekstur aksellerasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, fikk ingen svar, men fant ut av det til slutt. En newsgroup på nettet tipsa meg om at Netmeeting kan forårsake dette.

Faktisk var det nok å starte og avslutte Netmeeting på en skikkelig måte for å løse problemet. Ser ut til at videodrivere som ikke blir avsluttet skikkelig kan låse hele directx systemet (i alle fall for ATI kort).

Puuh.. Gud vet hvor mange timer det tok med installasjon og fikling...

Jeg forteller dette i håp om at andre kanskje kan nyttiggjøre seg infoen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...