Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke liv i pc'n

Anbefalte innlegg

Asus Z87-Pro.Inet I7-4660K

Da jeg bygget pc'n min brukte jeg Intels cpu kjøler. Efter en tid løsnet den og jeg prøvde å feste den på nytt,men til ingen nytte. Nå har jeg montert en Noctua NH-L9.

Problemet er at det er ikke my liv i den. Ser ikke ut til at cpu'n starter. Det lyser bl.a. på graphkortet.

Iflg. Q-Code table er 00 ikke i bruk, men det er det som vises på MB'et.

Jeg frykter at cpu'n har tatt kvelden, men folder hendene og håper på det beste. Viften til cpu'n spinner ikke.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du å finne en reset-knapp for BIOS på hovedkortet? Kan hende det hjelper.

Men hvordan klarte CPU-vifta å falle av? Skadet den noen komponenter i fallet?

Slo pc'n seg av raskt etter at vifte og kjøleribbe falt av? Hvis du satt og spilte eller belastet prosessor hardt kan den ha fått et lite temperatursjokk.. (cpu blir gjerne etpar hundre grader varm uten kjøleribbe...)

Lenke til kommentar

Klarer du å finne en reset-knapp for BIOS på hovedkortet? Kan hende det hjelper.

Men hvordan klarte CPU-vifta å falle av? Skadet den noen komponenter i fallet?

Slo pc'n seg av raskt etter at vifte og kjøleribbe falt av? Hvis du satt og spilte eller belastet prosessor hardt kan den ha fått et lite temperatursjokk.. (cpu blir gjerne etpar hundre grader varm uten kjøleribbe...)

Jeg fant følgende, men kunne ikke fullføre alle punktene da jeg ikke får skjermbilde:

Falt av var nok overdrevet; festen løsnet og ga ikke kontakt med cpu'n. Efter en kort tids bruk ville den bare ikke "levee" mer.

post-220397-0-85436000-1390020650_thumb.png

Endret av Jappesen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...