AfterGlow Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Og du kan koble det på nettet også.Dette kameraet med berøringsskjerm er laget av Raspberry Pi Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Morsomt, håper det kommer flere TFT skjermer, både med og uten touch, større paneler og høyere oppløsning. Da kan det nok komme mye kreativt 1 Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) prototype jeg satt sammen i 2013, et mobilt "point&shoot" kamera basert på Raspberry Pi og 4xAA: http://youtu.be/Q84a3Ffdu2w ble ikke ferdig pga manglende tilgang til 3D-printer... Endret 17. januar 2014 av GCardinal 2 Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 ...Raspberry Pi og 4xAA.... Hvor lenge går den på 4 stk AA og med tanke på at det gir 6V, hva har du gjort med det da den skal ha 5V? Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 ... satt en 1N4001 for å gå ned fra 6V til 5.3V Holder seg i 2-3 timer - men selvsagt om man får skjermen til å "sove" vil det holde seg mye lenger. Tanken var å kunne lage et fungerende kamera som kunne brukes der det ikke er så lett å lade batterier. Og noe man kunne lage på skoler og sånt. 1 Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 prototype jeg satt sammen i 2013, et mobilt "point&shoot" kamera basert på Raspberry Pi og 4xAA: http://youtu.be/Q84a3Ffdu2w ble ikke ferdig pga manglende tilgang til 3D-printer... Du kan sende inn tegning til Shapeways, så kan de produsere det for deg, i mange forskjellige materialer bli vell kanskje litt dyrt, men med tanke på alternativet though Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 Du kan sende inn tegning til Shapeways, så kan de produsere det for deg, i mange forskjellige materialer bli vell kanskje litt dyrt, men med tanke på alternativet though Jupp jeg veit, men jeg har hatt 3D printer og har nå en ny i bestilling - så bare venter på den. Designet må nok finpusses litt også. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Bare husk alle sammen, at uten åpen kildekode, så ville Raspberry PI aldri eksistert. Dette er bare atter et eksempel på hvor viktig og riktig fri kode er. Det er først da en får god innovasjon Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Bare husk alle sammen, at uten åpen kildekode, så ville Raspberry PI aldri eksistert. Dette er bare atter et eksempel på hvor viktig og riktig fri kode er. Det er først da en får god innovasjon hjelper også at det er noe i bakkant som tjener gode penger på hardware Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå