The_PuNk Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg drev å lekte meg med Style Xp her om dagen, da jeg til slutt klarte å herpe alt. Pc ville plutelig ikke starte opp. Etter mye prøving å feiling fant jeg ut at det var nødvendig å installere xp på nytt. Etter å ha intallert alle driverne på nytt og restartet pc`n min fant jeg ut at graffikkortet mitt(Msi Geforce4Ti 4400) ikke fungerte. Jeg lastet ned de nyeste driverne fra www.nvidia.com og installerte de. Men enda så funket ikke korte. På instillinger på egenskaper på startmenyen står det at informasjonen på korte ikke er tilgjengelig. Noe som tyder på at pc`n ikke finner korte. Jeg her prøvd å laste ned flere drivere, men til ingen nytt. Så kunne noen være så snille å hjelpe meg. Jeg har ikke peil på hva jeg ska gjøre. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Aller først avinstallerer du nvidia drivere og slett også mappen fra C: start opp boxen din og installer drivere på nytt. Husk å disable virusprog. før du hiver inn nye drivere :wink: Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg får heller ikke avinstallert de nåværende driverne. Siden skjermkorte ikke er å finne på enhetsbehandling. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg får heller ikke avinstallert de nåværende driverne. Siden skjermkorte ikke er å finne på enhetsbehandling. Slett drivere fra kontrollpanel og slett nvidiamappen direkte fra C: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Trykk febrilsk på F8 under oppstarten, gå inn i sikkerhetsmodus, sjekk om du ser kortet/driverne da. Slett dem, bruk Regedit og fjern alt som har med skjermkortet ditt fra registret. Start opp på nytt og sjekk om du får innst nå. Fikset en maskin der det var innst nt4-skriverdrivere på en W2k-maskin. Funket flott. Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Porbleme er ikke å få slettet de gamle nvidia driverne. Probleme er egentli å få slettet de driverne som er på skjerkorte nå. Vgasave drivere. Sånn standar når windows ikke finner de egentlige driverne. For øyeblikket her jeg ikke nvidia drivere på pc`n i det hele tatt. Men får fortsatt ikke til å installere de. Selv om jeg slår av virsu programme. Kunne jeg fått litt mer spesifikt vilke reg. jeg ska slette på regedit? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 har du vært i sikkermodus? Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Ja, men jeg fant jo ikke stort mer der heller da. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Porbleme er ikke å få slettet de gamle nvidia driverne. Probleme er egentli å få slettet de driverne som er på skjerkorte nå.Vgasave drivere. Sånn standar når windows ikke finner de egentlige driverne. For øyeblikket her jeg ikke nvidia drivere på pc`n i det hele tatt. Men får fortsatt ikke til å installere de. Selv om jeg slår av virsu programme. Kunne jeg fått litt mer spesifikt vilke reg. jeg ska slette på regedit? Du skal ikke slette Vgasave drivere, de tilhører til Windows, bare nvidia mappen Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Har ikke slettet vgasave driverne. Men det samma hva jeg gjør så får jeg ikke lagt inn driverne til geforce korte. Det virker som windows ikke tror noe på at korte er der. Har prøvd alt ovenfor unntatt det med regedit. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har du prøvd noe så enkelt som systemgjenoppretting ? Skru tiden tilbake et par dager :wink: Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Først går du inn i bios og setter alt til default. Kjør regedit og søk på nvida. Slett alt som har med det å gjøre. Prøv å innstallere på nytt. Du sier at di innst. xp på nytt. Kjørte du en clean install, eller kjørte du ny innst over den gamle? I så fall har du arvet feilene fra det ødelagte registret, og du bør formatere og innstallere alt fra grunnen av. Har du forresten sjekket driversignering? Du finner den i egenskaper for maskin, fanearket "maskinvare" driversignering må ikke stå på "blokker", da får du ikke innstallert Nvidadrivere. Lenke til kommentar
The_PuNk Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Formaterte pc`n like godt i går kveld. Så nå funker alt. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå