Ssnadder Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Hei! Er akkurat blitt ferdig med å sette inn et musikkanlegg i bilen min. Anlegget er et sett på 4 høytalere(6,5'), en forsterker(type denne: http://www.carid.com/universal-amplifiers/boss-audio-chaos-exxtreme-ii-series-amplifiers-16456682.html) og en 12' sub(alt fra boss). Kjøpte i tillegg en 30 liters basskasse på bilxtra som er lukket. De fleste kameratene mine har åpen/luftet basskasse (for det meste på 50+ liter) og jeg foretrekker selv den lyden du får av de fremfor min lukkede basskasse. Jeg lurer forsåvidt på om det skal gå greit å lage "luftehull" selv eller om det ville vært ren idioti? Skal bruke anlegget til å spille for det meste EDM-musikk(house, dubstep, trap etc.), samt noe rock/metall og hiphop. Har fått MYE hjelp av broren min, en kompis og stefar med prosjektet ettersom jeg ikke er særlig god på verken bil eller elektronikk Ta i betraktning at det er åpent mellom subben i bagasjerommet og sjåfør/passasjerer, så subben kommer ikke til å stå på full guffe Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) "Luftehullet" er en nøye utregnet port som skal ha et helt bestemt volum i seg selv. Dette må passe med volumet på kassa og parametrene til elementet. Så ja, det er idioti og bare skjære et tilfeldig hull. Edit: Bare til info; Forsterkeren i linken vil klare maks ca. 4x160W. Endret 17. januar 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Ssnadder Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 "Luftehullet" er en nøye utregnet port som skal ha et helt bestemt volum i seg selv. Dette må passe med volumet på kassa og parametrene til elementet. Så ja, det er idioti og bare skjære et tilfeldig hull. Edit: Bare til info; Forsterkeren i linken vil klare maks ca. 4x160W. Den er grei, måtte bare finne ut om det ville være mulig og få ordnet selv eller ved hjelp av en som kan mer om det.. la inn link av feil forsterker også, jaja.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Du får aldri en sub fra boss til å låte spes bra eller mye, men det er veldig begrenset hva du får ut av den med en 30 liter kasse. Hvis du vil ha best mulig utnytte av den suben, så må du regne ut en passende kasse, og lage kassa selv. Gjøres det riktig, så kan du få overraskende mye ut av dårlige elementer 1 Lenke til kommentar
Ssnadder Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Fint å vite, kjøpte hele settet for 2,8 k ubrukt så kjørte bare på, hehe Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvis du vil ha best mulig utnytte av den suben, så må du regne ut en passende kasse, og lage kassa selv. Gjøres det riktig, så kan du få overraskende mye ut av dårlige elementer DET kan jeg skrive under på! Jeg har alltid brukt et par kvelder på å knotte litt fram og tilbake og kan virkelig si at det har gitt resultater som ikke gjenspeiler prislappen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå