Gå til innhold

PC mister LYD over HDMI

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en PC som jeg bruker som HTPC i stuen. Koblet til Hi-Fi anlegget via HDMI på en forsterker av type Onkyo TX-NR626.

Fungerer fint så lenge PCen er startet opp etter at forsterken er slått på. Om jeg skrur av forsterkeren, og PCen mister sin HDMI kontakt, kobler den med en gang ut sin standard Avspillingsenhet i Lydinnstillinger og går over til vanlig lydkort.

Det hjelper ikke bare å starte forsterkeren igjen, jeg må restarte maskinen, så er alt tilbake til normalen og HDMI er standard Avspillingsenhet for Lyd.

Er det noen måte å fikse dette på? At den holder seg til HDMI selv om det forsterkeren skrues av. Slik at jeg kan sleppe å restarte maskinen, selv om forsterkeren har vært skrudd av en periode. PCen er ofte på i lengre perioder, og den går i hvilemodus i stede for restart. Da går det raskere når jeg vil bruke den.

mvh tonheim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan jo ha noe med HDMI-initialisering på PCen din å gjøre, og da må du nesten testet evt oppgradering av drivere eller innstillinger på porten der.

Men du kan også prøve å eksperimentere litt med CEC-oppsettet på Onkyoen og se om det gjør noe forskjell om dette er av eller på. Onkyoen kan jo også settes i to modi, én der den kan slås på via nettet og én der den er helt av. - Prøv begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...