Gå til innhold

Probl. med GF3 siluro Ti200, "hakker" ved sideforskyvning

erot71

Anbefalte innlegg

Hei, har et gf3 siluro Ti200 på en AMD xp1600+

Abit Kt7a hovedkort 512ram OP XP

Drivere: nyeste 4in1, Nivida 23.11

3dmark2001: ca5500 (Det må jo være dårlig)

Probl. består i følgende:

Når jeg spiller, er bilde flott når jeg f.eks går

rett forover eller bakover i F.eks MOH eller Ghost Recon Nhl2002(her skøyter jeg) funker alt FINT, ingen hakking ! Men hvis jeg sideforskyver meg(går til venstre eller høyre (er ikke helt sikker, men kanskje litt mer når jeg går til venstre) hakker det.

Ganske svakt, men nok til at jeg ikke vil ha det slik. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan hakkingen er, bilde blir på en måte dratt litt ut i linjer(altså, at noen linjer henger litt etter de andre)

Jeg har ikke forandret på noe i oppsettet til kortet(egenskaper for gf3)Er det noe jeg kanskje bør gjøre her?

Må også nevne at jeg hadde et g2 mx 200, da funket alt bra, bilde var kanskje ikke så bra, men ingen hakking. Så kjøpte jeg meg et GF2 Ti400, det fikk jeg neste ikke til å funke i det hele tatt, når jeg la inn de siste driveren, fikk jeg bare rosa blå skjerm. Byttet det i nevnte kort og la inn XP, og nå her jeg alstå her.

Håper noen har orket å lese igjennom, og at noen har forslag på hva det kan være. Kan det være noe i BIOS ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde dette problemet med 3dfx kortene en gang i tiden, og det var noe innstillingsgreier jeg stillte på så var det ok. Men akkja, hadde jeg bare husket hva det var :sad:(

Har det samme med Geforce-ti200 kortet mitt nå, men det er ikke så merkbart da frameraten er noe helt annet en det den var i gode gamle Voodoo2 tider :smile:

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var det noe med Hz på skjermen som var for lav eller for høy. Får prøve litt når jeg kommer hjem. (trooooor løsningen var å sette hz på 72, men skal ikke sverge ved det)

Mvh

Kjelli

Lenke til kommentar

Hei igjen ! Joda, jeg har prøvd det dere har foreslått, men det har ikke blitt bedre....uff

Prøve å forklare litt bedre hvordan det er:

Hvis jeg f.eks ser på et hjøre av en vegg, og står stille her den helt rett. Men hvis jeg begynner å bevege musa fra side til side blir hørnet "taggete"

Står stille å ser altså hjørnet slik ut: l

l

l

Hvis jeg begynner å bevege musa fra side til side

ser det slik ut:

l

l

l

l

Vil også si at rett linjer på en måte "blinker" litt

selv om jeg står stille.

Håper dere skjønner hva jeg mener, ut fra mine fine tegninger(he,he)

Lenke til kommentar

det ble en dårlig tegning når jeg så den lagt ut...

Tror jeg må forklare i stedet,

Når jeg står stille, er linjen rett, når jeg beveger musa fra sise til side er korte linjer etter hverandre så noen korte linjer litt til venstre/høyre, sånn går det nedover....

Lenke til kommentar

Hei igjen skriver stort sett til meg selv...men

håper på hjelp !

Har funnet ut en ting til samme problemet gjelder når

jeg f.eks scroller(er det ikke det det heter) f.eks denne siden fra venstre til høyre eller opp og ned, den hakker, ser det best på rette linjer, de blir delt opp. Er den ingen som har vært bort i dette ?

Kom igjen, få noen bra forslag da !

Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt et siluro GF3 ti200 kort selv, og ikke overraskende har jeg det samme problemet. Hadde det samme problemet på mitt gamle voodoo 3 3000, men jeg fikset det ved å stille på "pending buffered frames" eller hva det nå enn het, i OpenGL-settingene fra verdi 1 til 2. Dette var vel og merke under Win98. I Win2000, med de driverene som følger med der, var ikke denne hakkingen der i det hele tatt. Så jeg blir jo litt irritert når det skal være slik på et splitter nytt kort. Jeg har ikke kikket grundig på driverne som Nvidia har lagt ut, men de virker noe begrenset i tweake-mulighetene, så det kan vel lønne seg å skaffe et program som tar seg av den slags. Om du finner en løsning, så må du for all del si ifra!

Og hva 3dMark2001se poengsummen min anngår, er den bare på 5023 poeng. Heller ikke mye å skryte av! Ikke rare maskinen jeg har men allikevel! Et eller annet sted må det finnes en løsning på ytelesen generellt. Tror det kommer til å bli en lang natt.

T-bird 1000 mhz (200 mhz bus)

128 Sdram

Asus a7v133-vm (v 4.37 4in1 )

siluro Gf3 ti 200 (23.11)

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-02-19 01:43 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Hoppesagåsa på 2002-02-19 01:44 ]

Lenke til kommentar

har ett elsa gf3 ti200 kort... her går alt helt glatt.. synd else gikk konk :sad:

hente med mitt gamle voodoo 3 kort... men jeg bare lasta ned powerstrip... og satt frekvensen på 75 Hz der, spilla fulgte ikke windows instillingene og satt ned Hz til 60... ble ikke bra syn.... men powerstrip retta på det:)

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har et enkelt tips:

Prøv å benytt Siluro-driverne som følgte med skjermkortet!

Jeg fikk en økning på 150-200 3D Marks med Siluro-driverne.

Jeg kjører i 1280x1024x32-bit i både MoH og Ghost Recon. Og i Ghost Recon har jeg alle detaljer på MAX. Jeg har ikke de problemene du har, og jeg har et Abit KT7-RAID hovedkort og AMD Duron 900 MHz. Jeg bruker de siste VIA driverne også. Prøv å benytt Siluro-driverne.

[ Denne Melding var redigert av: Krusader på 2002-02-19 11:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...