Gå til innhold

[Løst] Kjøpe Wii for bruk på utdanningsmesse. Hva trenger jeg?

Kirkbakk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått ansvaret på jobben for å gå til anskaffelse av spillkonsoll for å ha som underholdning på en utdanningsmesse.

Tenkte at Wii kan være en grei løsning (eller vil PS3 etc passe bedre?)

Krav:

- 4 spillere kan spille mot hverandre samtidig.

- Må være underholdende

- Spillene må være slik at både gutter og jenter kan spille

- Det skal ikke kreve å ha spilt Wii før for å ha det artig.

Jeg har selv veldig liten erfaring med Wii og trenger hjelp til hva jeg skal velge.

Kan noen sette opp en liste på hva jeg trenger?

Jo rimeligere jo bedre, men sett opp noe som vil fungere.

På forhånd takk for svar :)

Nils Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil anbefale å kjøpe ein Wii U og fire wii kontroller/remotes i staden for ein Wii (Wii kontroller/remotes kan brukast til både Wii og Wii U). Dersom du kjøper Wii U premium pakken får du spelet Nintendo land med. Det er eit utruleg morosamt og enkelt spel for alle, som er designa til å spelast med fleire spelarar (Ein garantert suksess på ein utdanningsmesse). Sidan det følger med ein spesiell kontroll med skjerm til Wii U kan ein spele opp til 5 personar i nintendo land. Pris på dette blir hos elkjøp 4279kr.

Sidan Wii U er forholdsvis ny og litt dyr kan eit meir økonomisk alternativ vere å kjøpe Wii mini som kjem med Mario Kart Wii till 999kr hos elkjøp. Då kan du kjøpe med tre Wii kontroller/remotes (du får ein kontroller med Wii mini). Det kjem på til saman 2484kr hos elkøp. Derom du vil ha det endå billigare kan du kjøpe 3. parts Wii kontrollere (Har hatt litt dårleg erfaring med at desse ikkje fungerar eller raskt slutter å fungere). Då kjem prisen på 1746kr hos elkjøp (Som er det billigaste du vil få for nytt utstyr for fire pesonar til nokon konsoll).

Håpar at dette var til hjelp. :)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hei FunnyPanda.

Takk for tilbakemelding.

Alternativet står nå mellom Wii U og Wii med originale kontrollere.

Da jeg spilte Wii for noen år siden husker jeg at jeg spilte f.eks tennis og at jeg måtte bevege meg for å slå ballen etc. Er dette noe som må kjøpes i tillegg eller følger dette med?

Lenke til kommentar

WiiU kan spille Wii-spill. Viktig å få med seg. Wii SPorts Club (WiiU eShop) har bowling, tennis og golf. Sonic and Mario olymic games-serien (WiiU og Wii) har også mange lignende spill. Samme har Raving Rabbids-serien. (WiiU og Wii).

Rayman Raving Rabbids 1 støtter opp til 4 spillere samtidig, men er ofte kun 1 av gangen. Rayman RR 2 er det som regel 4 stykker samtidig. Rayman RR3 er en mellomting, men støtter opp til 8 spillere (tror jeg). Raving Rabbids til WiiU er to og to av gangen.

Sonic & Mario-serien er blandet.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke gått for Wii U. Samme opplegget som Wii bare med én spesiell fjernkontroll som minner om de håndholdte konsollene deres. Ikke noe spesielt spør du meg, og vil bare koste deg mye.

Hadde gått for Wii med enten mario party 8 eller 9. Funker alltid fjell. Krever ikke mye for å spille, og veldig morsomt med flere spillere.

Er det for 15-16 åringer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier den skal brukes på en messe, er da planen at de skal stå å spille?

Hvis de skal stå så er wii mer enn godt nok. Kjøp en wii med wii sports, Wii Sports Resort og f.eks dance dance revolution. Dette er gode party spill som egner seg best til å spille stående.

Hvis det blir en sittekrok der de kan sitte å spille så er Wii U med nintendoland et bedre valg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har fått ansvaret på jobben for å gå til anskaffelse av spillkonsoll for å ha som underholdning på en utdanningsmesse.

Tenkte at Wii kan være en grei løsning (eller vil PS3 etc passe bedre?)

Krav:

- 4 spillere kan spille mot hverandre samtidig.

- Må være underholdende

- Spillene må være slik at både gutter og jenter kan spille

- Det skal ikke kreve å ha spilt Wii før for å ha det artig.

Jeg har selv veldig liten erfaring med Wii og trenger hjelp til hva jeg skal velge.

Kan noen sette opp en liste på hva jeg trenger?

Jo rimeligere jo bedre, men sett opp noe som vil fungere.

På forhånd takk for svar :)

Nils Helge

Kjøp en wii med følgende spill: Super smash bros brawl, Mario strikers charged football og mario power tennis, Mario Kart Wii. Der har dere mye morro :D Mario Strikers som nevnt over er et helt fantastisk morsomt spill til wii, et ekstremt undervurdert spill som jeg anbefaler på det sterkeste.

Endret av NinjaChrister
  • Liker 2
Lenke til kommentar

WiiU kan spille Wii-spill. Viktig å få med seg. Wii SPorts Club (WiiU eShop) har bowling, tennis og golf. Sonic and Mario olymic games-serien (WiiU og Wii) har også mange lignende spill. Samme har Raving Rabbids-serien. (WiiU og Wii).

Rayman Raving Rabbids 1 støtter opp til 4 spillere samtidig, men er ofte kun 1 av gangen. Rayman RR 2 er det som regel 4 stykker samtidig. Rayman RR3 er en mellomting, men støtter opp til 8 spillere (tror jeg). Raving Rabbids til WiiU er to og to av gangen.

Sonic & Mario-serien er blandet.

Er dette spill som kan spilles i 5 minutter før det er neste mann sin tur? Tenker at det er viktig da det kommer mye folk innom, og da er det viktig med rotasjon.

Jeg hadde ikke gått for Wii U. Samme opplegget som Wii bare med én spesiell fjernkontroll som minner om de håndholdte konsollene deres. Ikke noe spesielt spør du meg, og vil bare koste deg mye.

Hadde gått for Wii med enten mario party 8 eller 9. Funker alltid fjell. Krever ikke mye for å spille, og veldig morsomt med flere spillere.

Er det for 15-16 åringer?

Alderstrinnet er ungdoms- og videregående skole.

Har du god råd ville jeg definitivt gått for Wii U med Nintendo land. Det er så gøy som du kan få det :) I tillegg kan opptil 5 spille samtidig!

Ikke noe fastsatt budsjett, men det skal være "mest mulig gøy for pengene". Da tenker jeg at kanskje holder det med Wii?

• Hvor lenge kan varer "et game" på Nintendo land?
  • Bruker spillerne bare håndkontrollen sin til å trykke eller er noe bevegelsestyrt?

Du sier den skal brukes på en messe, er da planen at de skal stå å spille?

Hvis de skal stå så er wii mer enn godt nok. Kjøp en wii med wii sports, Wii Sports Resort og f.eks dance dance revolution. Dette er gode party spill som egner seg best til å spille stående.

Hvis det blir en sittekrok der de kan sitte å spille så er Wii U med nintendoland et bedre valg.

Det blir nok slik at de skal stå å spille ja, og som du og flere sier så holder kanskje med Wii da.

Endret av Kirkbakk
Lenke til kommentar

Kjøp en wii med følgende spill: Super smash bros brawl, Mario strikers charged football og mario power tennis, Mario Kart Wii. Der har dere mye morro :D Mario Strikers som nevnt over er et helt fantastisk morsomt spill til wii, et ekstremt undervurdert spill som jeg anbefaler på det sterkeste.

Jeg tenkte å kjøpe Mario Kari Wii med 3 ekstra håndkontroller i tillegg til ratt. Er dette en god løsning?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe Mario Kari Wii med 3 ekstra håndkontroller i tillegg til ratt. Er dette en god løsning?

Absolutt en god løsning, men anbefaler at du tar det fortballspillet også. Men ja, uansett hva du velger vil dere få det kjempemorro :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...