SelbuRmx Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hepp.Fikk fagbrev som bilmekaniker her i vår. Lette kjøretøy. Hadde bare kontrakt ut 2013.Så driver og leter etter arbeid nå, har brøyting og strøing frem til jeg finner noe da men.Har egentlig bestandig hatt lyst til å kjøre ett eller annet. Helst gravemaskin, hjullaster, skogsmaskine, traktor o.l.Har kjørt traktor siden jeg kunne gå, og har kjørt litt hjullaster. Bor på bygda så får liksom litt av dette inn med morsmelka.Men spørsmålet mitt er egentlig om noen vet om jeg har noe kjangs for å få jobb med bare maskinførerbevis f.eks ?Vet ikke helt hva jeg må ha for å kjøre hogger eller lastbærer men, noen som vet dette ?Står jo så og si i alle annonser att de leter etter folk med erfaring. Blir litt fortvilt når jeg leser det, iom at ingen er født med erfaring. Må jo få slippe til får å få erfaring.Setter pris på tilbakemeldinger folkens Om noen f.eks har vært igjennom dette og deler erfaringene sine med meg blir jeg glad Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hepp. Fikk fagbrev som bilmekaniker her i vår. Lette kjøretøy. Hadde bare kontrakt ut 2013. Så driver og leter etter arbeid nå, har brøyting og strøing frem til jeg finner noe da men. Har egentlig bestandig hatt lyst til å kjøre ett eller annet. Helst gravemaskin, hjullaster, skogsmaskine, traktor o.l. Har kjørt traktor siden jeg kunne gå, og har kjørt litt hjullaster. Bor på bygda så får liksom litt av dette inn med morsmelka. Men spørsmålet mitt er egentlig om noen vet om jeg har noe kjangs for å få jobb med bare maskinførerbevis f.eks ? Vet ikke helt hva jeg må ha for å kjøre hogger eller lastbærer men, noen som vet dette ? Står jo så og si i alle annonser att de leter etter folk med erfaring. Blir litt fortvilt når jeg leser det, iom at ingen er født med erfaring. Må jo få slippe til får å få erfaring. Setter pris på tilbakemeldinger folkens Om noen f.eks har vært igjennom dette og deler erfaringene sine med meg blir jeg glad Vet ikke helt hvor du bor, men jeg vet at maskinførere er veldig ettertraktet i Rogaland da de "fleste" som holdt på med dette før har komt seg offshore. Lenke til kommentar
SelbuRmx Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Vet ikke helt hvor du bor, men jeg vet at maskinførere er veldig ettertraktet i Rogaland da de "fleste" som holdt på med dette før har komt seg offshore. Ah, holder til i sør-Trøndelag. Så hele trøndelag er egentlig nedslagsfelt. Synes det er mange som jobber med dette her egentlig.. Driver og ser på mulighetene for offshore også. Har gått vg2 produksjon og industriteknikk så har mulighet til å bli lærling som industrimekaniker, sveiser ol. Endret 16. januar 2014 av SelbuRmx Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Vanskelig egentlig, en du kan jo høre med opplæringskontor for maskinførere (MEF) eller høre med noen bedrifter. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå