Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Starte bil med fjernkontroll?

*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å tenker på ideen å få min Honda Civic 2001 mod til å starte ved hjelp av fjernkontroll, dette slik at den f.eks kan varmes opp før jeg går ut.

Finnes det noen løsninger for dette? Regner med det ikke er det vanskeligste man kan gjøre, er vel bare noen ledninger som må gå mot hverandre?

PS: Jeg parkerer altid bilen i fri, så at den starter å kjøre blir ikke et problem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vanlig motorvarmer et alternativ? Det er tryggere, du bruker ikke bensin og du kan koble det på et tidsur for å få varm bil hver morgen. Er det diesel kan man montere dieselvarmer med fjernkontroll og tidsur. Mener også det finnes bensinvarmere men har ikke sett dette selv.

Ellers vet jeg det er mulig for jeg har sett en som hadde det. Hvor man får tak i det og hva det kalles aner jeg ikke.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å starte bilen for å la den gå på tomgang til den blir varm, er vel både lite miljøvennlig eller heldig for motoren. Jeg hadde ville tenkt meg om to ganger før jeg monterte det, iallfall hvis det er grunnen.

Motorvarmer med tidsur er nok en mye bedre løsning!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å få fjernstart via alarm om man kjøper en sånn amerikansk sak.

Disse krever normalt kobling til bremsepedal, og bilen vil stoppe igjen om man trykker på denne.

Jeg har aldri sjekket ut utgaver for manuelt gir, men for automat er det relativt enkelt (siden biler med automat kun kan startes i N og P, og det som regel må trykkes på brems for å bytte posisjon på girvelger)

Lenke til kommentar

Å starte bilen for å la den gå på tomgang til den blir varm, er vel både lite miljøvennlig eller heldig for motoren. Jeg hadde ville tenkt meg om to ganger før jeg monterte det, iallfall hvis det er grunnen.

Motorvarmer med tidsur er nok en mye bedre løsning!

Det er veldig heldig for motoren og få litt temperatur før den blir belastet ja. Det samme gjelder for girkassa. Om du allerede har opplegg for defa så er det gull verdt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...