desi-bruker Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Saken gjelder en ca ett år gammel PC. Jeg hadde levert PC'en på service, pga defekt trackpad og skjerm. Den ble deretter reparert, og levert tilbake. Etter å ha fungert i 1-2 dager, så ville ikke PC'en starte opp igjen. PC ble da igjen levert på service. Etter å ha blitt undersøkt hos verksted, ble det informert om at feilen ligger i OS'et som må repareres. Dette ville ikke bli dekket av reklamasjon eller garanti, og må derfor betale ca 1500,- for reparasjonen. Nå lurer jeg på om dette stemmer? Windows 7 som ble levert med PC er defekt ifg. dem, og blir ikke dekket av både reklamasjon og garanti? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hvis produktet fungerer etter å ha gjennopprettet den til orginal stand, altså å reinnstallert operativsystemet. så har feilen skjedd pga noe du har gjort med programvaren. Fungerer den fortsatt ikke etter en reinnstallasjon så vil det være en reklamasjonssak. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hva mener du med "vil ikke starte opp igjen"? Var PC-en helt død? eller startet bare ikke os? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 så har feilen skjedd pga noe du har gjort med programvaren.Så vidt jeg kan forstå tror trådstarter at software-problemene ble forårsaket av verkstedet da pcen var på reparasjon. Uansett må du ta backup, f.eks. vha en ekstert harddisk og en linux livecd. Lenke til kommentar
desi-bruker Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Verkstedet sier at det er software feil, og at det derfor ikke dekkes av garanti/reklamasjon. Men den fungerte feilfritt før den ble levert på service. Den startet opp, selve viften gikk på, også slo den seg av igjen. Dvs den ikke ville starte opp. Jeg er ikke bekymret for innholdet i PC'en, det har jeg backup av. Men det er at feilen skyldes software, som ikke jeg har hatt noe problem med før den var på service, og at det ikke blir reparert av reklamasjon/garanti. Med andre ord så kunne jeg egentlig ha klaget på servicen, men valgte heller å la butikken ta vurderingen før den ble sendt på service. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå