Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] P-pille for sent, hva skal jeg gjøre? Hjelp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siterer fra pakningsvedlegget:

Dersom du har glemt å ta Synfase:

Ta tabletten så fort du oppdager det, og ta neste tablett til normal tid. Dette kan bety at du må ta 2 tabletter den samme dagen.

Hvis det er gått mer enn 36 timer mellom inntak av to tabletter, vil virkningen av Synfase reduseres. Ta tabletten så fort du oppdager det og fortsett som vanlig neste dag. Du vil imidlertid ikke være beskyttet mot graviditet i de neste 14 dagene eller resten av syklusen. En tilleggsprevensjonsmetode (f. eks. kondom) bør brukes. Uteblir menstruasjonen bør graviditetstest utføres før start på nytt brett.

http://felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-synfase-pfizer-564347

 

Jeg hadde brukt kondom de neste to ukene.

Lenke til kommentar

Som Tvillingsjel sier, er dosene mye større i angrepiller.

 

Det er ikke farlig å ta (i verste fall opplever du noen bivirkninger av typen kvalme, hodepine osv.), så det er en reell mulighet å ha ubeskyttet sex og så ta angrepille så raskt som mulig, og før senest 72 timer. Men igjen, å bruke kondom er anbefalt!

 

Et forslag hvis du velger å ta angrepille; kjøp det før helgen så du kan ta det på søndag, det er foretrukket at angrepille tas før det har gått 12 timer siden samleiet.

Lenke til kommentar

Har du tenkt på og kanskje ringe lege eller gå på apoteket og spøre hva di menner om di 3 timene? og hva du bør gjøre/ikke gjøre.

 

Har ringt susstelefonen og hun sa jo også at sjansene for at jeg ikke er beskyttet og at angrepillen ikke funker er veldig små, men hun kunne ikke anbefale å ta sjansen på at jeg ikke blir gravid.

 

Tenkte å dra innom apoteket i morgen, men kunne jo kanskje også ringt til lege? Er ikke sånn veldig glad i fastlegen min, men det må da være mulig å få snakket med en eller annen lege på telefonen?

Lenke til kommentar

 

Har ringt susstelefonen og hun sa jo også at sjansene for at jeg ikke er beskyttet og at angrepillen ikke funker er veldig små, men hun kunne ikke anbefale å ta sjansen på at jeg ikke blir gravid.

 

Tenkte å dra innom apoteket i morgen, men kunne jo kanskje også ringt til lege? Er ikke sånn veldig glad i fastlegen min, men det må da være mulig å få snakket med en eller annen lege på telefonen?

Er jo bare og ringe og prøve så ser du hvem du får snakket med og viss det er nødevendig så er det vel bare og si at du har planner om og bytte fastlege og vil helst prate men noen ander, kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

Og viss du da får prate med noen så skal iallefall di vite hva di prater om og hvordan pillen virker og alt det.

Lenke til kommentar

Er jo bare og ringe og prøve så ser du hvem du får snakket med og viss det er nødevendig så er det vel bare og si at du har planner om og bytte fastlege og vil helst prate men noen ander, kan ikke skjønne at det skal være noe problem.

Og viss du da får prate med noen så skal iallefall di vite hva di prater om og hvordan pillen virker og alt det.

 

Skal gjøre det i morgen!! :new_woot: takk! Pratet forsåvidt med kjæresten, han var veldig skeptisk til det å ta sjansen, så får se hva vi ender opp med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...