Emsal Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg prøver å hente ut public void onLocationChanged(Location location) { // TODO Auto-generated method stub location.getLatitude(); location.getLongitude(); } Latitude og Longitude variablene så jeg kan bruke de i public void onClick(View arg0) {} Hvordan går jeg frem med å gjøre dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Lages i klassen: private double latitude; I onLocationChanged(): latitude = location.getLatitude(); Da kan du bruke latitude i onClick() 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Hmm, jeg prøvde å bruke en vanlig global variabel med å skrive double tall; tror ikke det funka, noe grunn til det? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 "tror ikke det funka" var da en svært vag beskrivelse. Er ikke metodene onLocationChanged() og onClick() i samme klasse? Du må spesifisere at en variabel er global: public double tall; Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Er så lenge siden jeg testa det og har ikke fått testa det på en mobil etter endringene du skrev. Men var nokså sikker på at jeg bare fikk "null" og nå med måten din så fikk jeg 0,0. Så må jo være noe rett. Det stemmer at de er i samme klasse. Har vel sjeldent brukt public annet enn når jeg har tenkt å bruke den i en annen klasse. Pleier vanligvis å gå fint å ikke skrive det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå