Sepuku6 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Et par dager siden så sluttet min stasjonære pc å fungere, hver gang jeg prøvde å starte den så fikk den kun strøm i et halvt sekund. Siden jeg alt hadde planlagt å oppgradere så ble nye deler kjøpt inn, alt unntatt nytt kabinett. Jeg ble akkurat ferdig med å sette sammen delene og prøvde å starte den på nytt, men hadde fortsatt det samme problemet. Jeg og også prøvd å bytte ledning og prøve en annen kontakt, til ingen nytte.Har aldri opplevd eller hørt at et kabinett kan skape et slikt problem, og lurer dermed på om noen av dere har greie på dette? Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har du koblet CPU kabelen dit den skulle, gpu dit den skulle, og hovedkort dit den skulle? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Det har hendt før at bytte av kabinett / hovedkort lager slike problemer, men det er litt spesielle omstendigheter. Da har man glemt å telle om antall skruer til det gamle hovedkortet stemmer med det nye. Hvis det står igjen en spacer midt under kortet så blir det kortslutning. Og det får PSU til å slå seg av med en gang. Lenke til kommentar
Sepuku6 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Før jeg kjøpte deler hadde jeg hatt den pc'en som den var i 3år uten problemer, så jeg tror ikke det er noe galt med hvordan jeg har satt delene sammen igjen. Men for å være sikker så skal jeg sjekke at det ikke er en spacer for mye. Lenke til kommentar
Sepuku6 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Det har hendt før at bytte av kabinett / hovedkort lager slike problemer, men det er litt spesielle omstendigheter. Da har man glemt å telle om antall skruer til det gamle hovedkortet stemmer med det nye. Hvis det står igjen en spacer midt under kortet så blir det kortslutning. Og det får PSU til å slå seg av med en gang. Sjekket spacerne, og alt virker til å være slik det skal. Er det mulig at det er selve kabinettet som forårsaker dette? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Bare et lite spørsmål for sikkerhets skyld: Du har kjøpt ny strømforsyning også? Lenke til kommentar
Sepuku6 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Bare et lite spørsmål for sikkerhets skyld: Du har kjøpt ny strømforsyning også? Eneste som ikke er nytt er kabinettet og et HDD Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hvis du misstenker kabinettet for å være problemet, så er det jo en mulighet å prøve utenfor kabinettet. Ta ut hovedkortet og legg det på et egnet antistatisk underlag og koble til PSU og skjerm og se om det starter. Lenke til kommentar
Sepuku6 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Hvis du misstenker kabinettet for å være problemet, så er det jo en mulighet å prøve utenfor kabinettet. Ta ut hovedkortet og legg det på et egnet antistatisk underlag og koble til PSU og skjerm og se om det starter. Prøvde nå å starte den uten at noen av ledningene fra kabinettet var koblet mot hovedkortet (inkludert vifter), med samme resultat. Lenke til kommentar
Sepuku6 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Takk for hjelpen folkens, tror jeg har løst problemet Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Takk for hjelpen folkens, tror jeg har løst problemet Hvordan løste du det? Det er alltid like irriterende når en har et problem, googler seg ijel bare for at personen som løste problemet bare skrev "løste det" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå