Maxie10 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har fått et merkelig problem på min stasjonære pc. Kommer greit på nett, ingen problemer med å laste sider og sånn, men både AVG og Dropbox påstår at pc-en ikke er koblet til nett. Jeg har prøvd å koble til to forskjellige wifinettverk (mitt og naboen sitt), ingen forandring. Routeren, som er koblet til mobilt bredbånd, står vanligvis i et annet rom, men nå har jeg tatt den inn til pcen og koblet den til med ledning, uten at det hjalp. Prøvde å kjøre nettverksdiagnose, da kommer det opp at "Den eksterne enheten eller ressursen tillater ikke tilkobling". Problemet oppsto plutselig, for to dager siden. Eneste endringen i huset er at jeg har fått meg chromecast som er koblet til nettverket, men det har vel ikke noe å si. Hva gjør jeg? Trenger å kunne bruke dropbox for tiden, så setter stor pris på hjelp... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Prøv først å slå av brannmur i PC. Løser dette problemet, så prøv å legg til dropbox i unntaksregler for brannmuren. Winsocket kan være defekt i maskinen. Dette skjer typisk når man fjerner software som har kontroll over nettilkoblingen (eks: malware, antivirus mm). Det vil da hjelpe å nullstille winsock,. Last ned winsockfix, kjør programmet og reboot maskinen. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Brannmuren har jeg prøvd, glemte å skrive det. Lastet ned winsockfix nå. Programmet kjører, men det står bare "Registry Import Information not found". Trykker ok på det. Så står det at den har gjort "repairs" og "please reboot", trykker ok, da kommer det "runtime error". Prøvde å reboote likevel, men ingen forskjell. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Har nå sjekket at det bare en min pc som har problemet. Andre pcer kan bruke Dropbox og AVG hjemme hos meg. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Hurra, fant svaret da jeg åpnet Chrome (bruker vanligvis firefox) og det sto at jeg måtte fjerne mellomtjener. Vet ikke hva det er egentlig, men fulgte instruksene og nå funker det Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Mellomtjener = proxy. Dersom det var satt opp proxy-innstillinger du ikke kjenner til, kan det være noe som en eller annen malware har lagt inn for å tvinge deg via en proxy. Dette feks. for å spionere på hva du driver på med (da all trafikk går via proxy'en). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå