Gå til innhold

Vil gå ned i vekt (tape fett) sakte og sikkert, hvor mye trening trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trenger ikke trene for å gå ned i vekt, men jeg vil på det varmeste anbefale å trene styrke mens du gjør dette.

Jeg har hatt svært stor nytte av å bruke en app for kaloritelling. MyFitnessPal er ekstremt lett å bruke, og lar deg blant annet scanne strekkoder. Sett deg et kalorimål og sørg for å holde det. Noter ned _alt_ du spiser. Dersom du etter en måned ikke har gått noe særlig ned må du spise litt mindre: Da justerer du kalorimålet i appen tilsvarende.

Lenke til kommentar

Det er mulig å gå ned 1 Kg i uka, men man bør helst ikke gå ned noe særlig mer enn det. 1,5 Kg er i meste laget. Målet ditt er således helt greit og burde være realistisk om du har gode kostvaner i tillegg til moderat trening. Husk at hvis du trener bytter du ut fettmasse med muskelmasse. Muskelmassen veier mer enn fett, så du burde være vel så opptatt av fettprosent som du er av vekt.

Benytter du deg av en badevekt med måling så vet du mer hva som er status, og det kan være lettere å holde seg motivert p.g.a at du vet mer hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...