Gå til innhold

Øke reps i benkpress og pullups

Wuldig

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal snart testes i benkpress og pullups og lurer på om noen har noen ideer hvordan jeg kan øke styrke og reps i disse to øvelsene?

I dag ligger jeg på kun 3 pull ups og ca 40 kilo i benken noe som er svært lavt i forhold til min alder og hvor mye jeg trener. Jeg trener ikke mye styrke, men jeg liker å holde meg i god form. Jeg er 18 år og trener ca 5 dager i uken.

Utstyr:

Jeg har ikke noe treningsenter i nærheten der jeg bor siden jeg bor på en liten plass. jeg har tilgang på pull ups stang og vektskive stang med 40-70 og 90 kilo. Men har ikke noe benk. Jeg har også manualer på ca 5 kilo.

Noen som vet om noen bra øvelser eller treningsprogrammer jeg kan bruke for å bli sterk i disse øvelsene/muskelgruppene? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er jo om du kan gjøre disse øvelsene. Hvis du ikke har tilgang på benk, så kan du med fordel øve på forskjellige varianter av pushups. Det finnes utallige variasjoner du kan kjøre, som vektlegger musklene forskjellig og som gjør en veldig bra jobb med å trene de aktuelle musklene for benkpress. Legg gjerne vektskiver på ryggen dersom du lett klarer 3 sett på 12 reps eller mer. En grei tommelfingerregel er å tenke at dersom du kjører mer enn 12-15 reps, så er det mindre snakk om styrke, og mer snakk om utholdenhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...