Gå til innhold

Re: noen som gidder å se på dette?


Anbefalte innlegg

Fikk da bestilt pc til slutt. Maskinen har vært oppe i en drøy måned og alt virker ok. Endte til slutt opp med følgende:

 

Hercules 3D Prophet 9600PRO 128MB DDR

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort

AMD Athlon XP2500+

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5

Chieftec Dragon Aluminium Tower Sølv Kabinett

Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k Special Edition

AC Ryan Serial ATA Cabel 50 cm, BLUENEON S-ATA/150 Cabel

Hyundai Q17S

 

Litt kukent å få harddisken til å funke, men når jeg tilslutt fant ut at jeg måtte installere noen drivere fra win-cd'en under installeringen av win gikk det bare fint.

 

Et lite obs: Den sistnevnte kabelen AC Ryan Serial ATA med fancy blå neon-shit anbefales IKKE! Satt med hodet halveis inne i kabinettet og lette etter noen som kunne være feil siden jeg først ikke fikk harddisken til å funke da jeg kjente en kraftig lukt av svidd plastikk. Fant etter hver ut at det var den lille svarte boksen (strømomformer el.no mellom fire-pins strøm fra forsyn. og selve s-ata-ledn.) som hadde smelta! Stjerne i boka til Asus som hadde lagt med to ekstra s-ata-ledninger i hk-boksen...

 

Har prøvd litt forskjellige spill, har null problem med ghost'ing på Q17S'n (som liksom er flaggskipet på ny-maskinen! Feit skjerm!), og venter nå bare på internett for å få de progs'ene jeg mangler. Eneste jeg har reagert på er GTA3. Har spilt det litt de siste dagene, og plages med "lag", at maskinen liksom ikke klarer å kjøre det smooth nok, spesielt når det skjer mye (kanskje pga for lite RAM? har 512...) noen som har noe erfaring med akkurat dette spillet, så jeg kanskje slipper å tenke på at mine nye kjære maskin er for dårlig for dette relativt gamle spillet? *gulp*

 

Ellers må jeg bare takke for mye god hjelp her i forumet. Greit med folk som sprer om seg med sin visdom til oss som har mindre peil og trenger hjelp...

Merci boco, elns...

 

--Arch--

 

 

Skrevet: 17 Aug 2003 18:16

Skal ha ny pc. Alt from scratch. Skal neppe overklokkes, må i så fall lære meg det! Skal brukes til spill, litt film, det vanlige.

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=Shop...oppingCartMulti

 

114239

116590

113548

119109

119625

118874

118339

114711

118825

114698

100173

117308

 

Er et noe av dette som krasjer/ikke passer? Tips til forbedringer? Mangler jeg noe? Må ha alt, kun skjerm og eventuelt høytalere som ikke er tatt med, det kommer. Kjipt å sitte på hybelen i Tromsø å mangle en del eller en kabel...   :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. GTA3: Har du installert alle drivere? Er noen som glemmer drivere til hovedkortet. Det har mye å si for ytelsen i spill. 512MB RAM skulle holde i massevis. Ellers kan du skru av/sette ned AA/AF, vsync osv. i ATI kontrollpanelet. Gir riktignok dårligere bildekvalitet/grafikk...

Lenke til kommentar

hei

 

se siggen min for specs... jeg har akkurat samme prob.. helt sikkert ati b0gg... d går max smooth men PLUTSELIG lagger d no jevlig..

 

Jeg fixet dette med å avinstallere (unlate og installere) VIA agp driverne.

.. kansje du skulle prøve å avinstallere nvidia driverne...

Lenke til kommentar
konge skjerm!! ;)

 

KONGEskjerm, ja :woot:

 

 

Får prøve å avinstallere driverne, eventuelt reinst. Ikke at GTA var et absolutt must, men det er jo greit om det funker ok! Venter nå bare på at Tromsø Kommune kan ta den feite gule kabelen merket "Fiberdrift Tromsø" å pakke den inn på hybelen min, så blir det endelig action! :D

 

Takk for hjelpen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...