Gå til innhold

Hvilke dato går politiet ut fra ved inndragning av førerkort?

EirikMareno

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lurt på dette spørsmålet, men har aldri fått konkret svar fra noen.

Hvilken dato går politiet ut fra når jeg har fått inndragning av førerkortet mitt i 6 mnd?

17. Juli 2013, da jeg faktisk kjørte for fort
eller
14. August 2013, da jeg var i avhør og fikk levert førerkortet mitt?

Hvilken rettigheter har jeg her?

Skal jeg ha eller har rett på førerkortet 17. Januar 2014 eller 14. Februar 2014?

Med vennlig hilsen
Eirik Mareno Willassen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inndraginga av førarkortet betyr i dette tilfellet at du mister retten til å kjøyre bil i 6 månader.

Dette rekner ein då frå den dagen du leverer inn eller får inndratt førarkortet.

Så mista du førerkortet på stedet (og tydeligvis aksepterte førarkortbeslaget) eller blei førarkortet inndratt etter avhøret?

Lenke til kommentar

Inndraginga av førarkortet betyr i dette tilfellet at du mister retten til å kjøyre bil i 6 månader.

Dette rekner ein då frå den dagen du leverer inn eller får inndratt førarkortet.

Så mista du førerkortet på stedet (og tydeligvis aksepterte førarkortbeslaget) eller blei førarkortet inndratt etter avhøret?

Æ leverte førerkortet hos politiet då æ hadde vært i avhør. Ble jo tatt i fotoboks og det tok sin tid før æ hørte fra politiet.

Regner med du ble tatt i fotoboks, siden førerkortet ikke ble beslaglagt på stedet.

Da er det datoen du faktisk leverte fra deg førerkortet som gjelder.

Okei. Takker for svar.

Lenke til kommentar

I så tilfelle så får du førarkortet tilbake den 14 februar.

Dette fordi du hadde fortsatt lov til å kjøyre bil i tidsrommet mellom dagen då fotoboksa registrerte fartsoverskridelsen og fram til du blei kallt inn til avhøyr og førarkort beslag.

Okei. Takker for snart svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...