XperiaZ Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hei. For et par dager siden fikk jeg opp at det var tilgjengelig ny system-/programvareoppdatering til min Xperia Z. Dum som jeg var oppgraderte jeg, nå er jeg temmelig misfornøyd med det meste på mobilen. F.eks. er ikoner på hovedskjerm hvite, alle menyer er gråhvite, klarer ikke endre de tilbake til svart. Er heller ikke mulig å slå av vibrasjonsfeedback når skriver meldinger. Og når skriver meldinger så vil den alltid ha stor bokstav først i alle ord... Meget irriterende. Jada, har slått den av og på flere ganger. Er også misfornøyd med det nye epostoppsettet, det gamle var mye enklere i bruk. Er det på en enkel måte mulig å gå tilbake til forrige programvare? Er det noen som kan hjelpe? Takker for hjelp og svar Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Offisielt kan man ikke nedgradere. Har man oppdatert så er man "låst" til den nye versjonen. En fabrikknullstilling vil "reinstallere" versjonen du nå kjører. Det bør være mulig å skru av både vibrasjon (haptic feedback) og store bokstaver for hvert ord. Har du sjekket avanserte innstillinger for tastaturet? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Når det gjelder tastaturet kan du og legge inn et annet tastatur. Anbefaler SwiftKey. Koster noen små kroner, men det er helt klart verdt det! Der er det ihvertfall mulig å gjøre endringene du etterspør. Lenke til kommentar
XperiaZ Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Feil med tastatur løste seg ved å gå inn på Programmer --> Xperia tastatur og velge "fjerne data". Har funnet ut at ikoner og menybakgrunn er hvite i Jelly Bean 4.3, et særdeles smakløst valg spør du meg. Får heller ikke endret det ved å endre tema eller bakgrunn. Epostproblemene løste seg ved å på nytt laste med internett- og MMS-innstillinger. Nettleseren fungerer i et par minutter etter at telefonen har vært slått av og på, etter det er det bare hvit skjerm i Chrome. Får heller ikke opp favoritter mm, er bare hvit skjerm. Jeg er så misfornøyd med telefonen etter oppdatering at jeg ringte til Sony kundeservice og tryglet om en metode for å fa tilbake gammel software, men de kunne ikke hjelpe meg. Pey'J, ser du skriver at man offisielt ikke kan nedgradere, men kan man det "uoffisielt"? Ser også at batterilevetiden er dårligere nå etter oppgradering, altså er det bare negative erfaringer med 4.3. Ser på brukerstøtteforumet til Sony at jeg ikke er alene med min misnøye, mange har visst problemer etter oppgradering. Såpass ille at det er opprettet en egen Xperia Z update bug-tråd. Et tips til alle med Xperia Z, ZR eller ZL - IKKE last ned ny programvare, du vil bare bli (veldig) skuffet! Har du versjon 4.2(.2) så ikke gå over til 4.3 og build 0.4.B.0.569... Endret 17. januar 2014 av XperiaZ Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Mulig man kan roote og legge inn custom rom, men jeg har ikke mye erfaring med det. Der må andre bidra. CyanogenMod er den mest populære alternative Android-versjonen og støtter mange enheter. Xperia Z er støttet, men ikke av den nye og enkle installeren. "Root-ing og rom-ing" kan være mye og sette seg inn i, så i ditt tilfelle vil jeg anbefale å prøve forskjellige "launchere". Dvs. programmer som erstatter hjemmeskjermen og enkelte funskjoner m.m. Sjekk kategorien Brukertilpasning på Google Play. Endret 17. januar 2014 av Pey'J Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Har du prøvd å bytte launcher på telefonen din? Du kan da endre utseende og oppførsel til hjemmeskjerm, appdrawer osv. Du kan prøve f.esk Apex , Nova eller Go Linkene er til gratis-versjonene. Det finnes mange andre alternativer, men dette er noen av de mest populære. Nettleserproblemet høres snodig ut, men prøv en annen nettleser. F.eks Dolphin eller Opera. Lenke til kommentar
rullestol Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Teoretisk burde det ikke være noe problem å downgrade til 4.2.2 via Flashtool, men siden du uansett vil være nødt til å wipe data (mao. tilbake til fabrikkinnstillinger) er det nok lettere å lære seg å like 4.3. Har du problemer med applikasjoner vil jeg anbefale å gå inn i Innstillinger => Applikasjoner => (applikasjonen du har problemer med) => tøm data og cache (mellomlager?). Dårlig batteritid er ofte faktum ved større OS-oppgraderinger, ikke umulig at Sony gir ut en tilleggsoppdatering som hjelper på det og evt. andre småfeil som burde rettes opp Som Pey'J og learntofly sier burde du definitivt prøve deg på en ny launcher fra Google Play, som regel vanvittig mye bedre enn både Sony, Samsung og HTC sine standard hjemskjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå