Mr_Oppedal Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Jeg har sett opp mitt første raid-0 og knoter litt enda. Jeg har koblet to disker på intel kontrolleren på hk'et mitt og to vanlige ikke raid disker på marvell kontrolleren. Når jeg starter opp pcen sjekker den først marvell kontroller, lister da opp de ikke raid diskene - Da står "Unconfirmed". Så kommer intel raid skjermen opp med mine to disker som da står "Confirmed" i grønn skrift. Så bios og så til slutt Windows 8.1 Dette skjer kun når jeg tar en kald start av pcen, restarter jeg fra windows går den rett på intel kontrolleren. Er det noe jeg kan gjøre slik at den ikke går innom den marvell kontrolleren først og kun sjekker Intel og mine raid disker? HK er Asus P9x79 Endret 16. januar 2014 av Mr_Oppedal Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har hatt iallefall 3 hovedkort opp gjennom tidene med innebygget raid-kontroller og felles for disse har vært at så lenge RAID-kontroller'n har vært aktivert i bios, så sjekker den diskene, selv om det ikke er noen disker tilkoblet. Så dette får du nok bare leve med Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Det er mulig å unngå å se hva Marvell kontroller viser av disker. Gå inn i BIOS under Advanced - Onboard Devices Configuration. Der setter du Marvell Storage OPROM til Disabled. Lagre endringerne og restart, nå skal du ikke se noe til Marvell kontroller, men den vil funke som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå