Gå til innhold

velge visning

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man velger en standard visning for en mappe og alle undermapper? Jeg vil ha hele musikkmappen min til å bruke visningen "liste". Jeg har gjort det manuelt et par ganger, men det hender om og om igjen at den stiller seg på andre visninger helt av seg selv.

Musikkmappen stiller seg på "side ved side", og mappen med filmer der jeg har valgt "miniatyrbilder" stiller seg på det samme... utrolig irriterende :grumpy:

Har prøvd å endre innstillingene i "egenskaper" uten hell.

Jeg bruker win XP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sett opp en mappe slik du vil at visningen skal være. Deretter:

Tools -> Folder Options -> View -> Apply To All Folders.

njaei, dette blir riktig dersom en ønsker at alle folders skal se like ut, ikke bare de utvalgte musikkmappene.

snipper litt fra tweaktown

Folder views not being saved

Sometimes you'll change a folder view, its position, or one of the folder's display options and upon rebooting the changes haven't been saved. The first thing to do is go to Control Panel>Folder Options and under the View tab make sure that 'Remember each folder's view settings' is ticked.

However even with this setting ticked you'll wind up with unsaved settings – I know from personal experience. Before using this tweak, every time I opened Control Panel it would show Details view and not Icons view, no matter how many times I changed it back to Icon view. The way to fix this problem is to open Regedit and go to the following sub-folders:

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsShellNoRoamBagMRU]

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsShellNoRoamBags]

Right-click on each one (i.e. BagMRU and Bags) and select Delete to get rid of both of them. Reboot your PC and set up each of your folders as you like it. These settings should now be saved and restored on the next reboot. By deleting the registry entries above Windows is forced to recreate them and in doing so get rid of corruption and bad entries, typically caused by third-party programs.

husk at denne løsningen vil fjerne alle tidligere folderviews som man har konfigurert, men fra nå av skal de fungere og ikke bli endret "av seg selv"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...