Tranceformation Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Hei. Har noen god erfaring og tips med å dra til syden med 3 små barn på under 5 år? Kriterier, barnevennlig hotell/bosted, mulig med 2 separate soverom, barnebasseng og gjerne mulighet for frokost. Kan noen komme med tips, egen erfaring og linker til aktuelt sted/anlegg? Fint om pris ligger på rundt 30.000,- Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 http://www.amisol.no/amisol-reiser/tyrkia/alanya/hotell/dizalyapalm/ God mat, hyggelig personell, store soverom, ikke langt til stranda..(høye bølger) Underholdning/show for barna på kveldstid også..maten ALL inclusive.. Må ta taxi for å komme deg ned til byen,.Ikke mye som skjer utafor hotellet.. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Dra heller til Gran Canaria. Bra temperatur og mer eksklusivt. Tyrkia er ikke spesielt barnevennlig etter min mening, da det er mye dårlig kjøring, og at man må tåle ekstremt mye mas fra tyrkerne. Utenom sesong er heller ikke temperaturen så mye å skryte av, men nå sier du heller ingenting om når du har planer om å dra. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Gran Canaria ligger gjerne litt langt unna for 3 barn på under 5 år. Jeg skulle i så fall gjerne sett at flyturen var et par timer kortere da jeg reiste med én 2åring. Om de derimot er flik til å sitte i ro er Gran Canaria helt flott. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Gran Canaria ligger gjerne litt langt unna for 3 barn på under 5 år. Jeg skulle i så fall gjerne sett at flyturen var et par timer kortere da jeg reiste med én 2åring. Om de derimot er flik til å sitte i ro er Gran Canaria helt flott. Joda, men det kommer som sagt an på når de har planer om å reise. Om det er snakk om veldig snart, så må man nesten belage seg på å reise et stykke for å kunne dra til et sted med behagelig temperatur. På en dårlig dag i Alanya risikerer man 12-13 grader på denne årstiden, mens Gran Canaria kan ha over 20 grader. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Dra heller til Gran Canaria. Bra temperatur og mer eksklusivt. Tyrkia er ikke spesielt barnevennlig etter min mening, da det er mye dårlig kjøring, og at man må tåle ekstremt mye mas fra tyrkerne. Utenom sesong er heller ikke temperaturen så mye å skryte av, men nå sier du heller ingenting om når du har planer om å dra. Vi vil helst dra 1. Eller 2. Uken i juli. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Vi vil helst dra 1. Eller 2. Uken i juli. Da blir Tyrkia for varmt for barna. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Da blir Tyrkia for varmt for barna. Uansett hvor i Tyrkia man drar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Dette er stort sett en varm periode i Middelhavet. Vi har (voksne og 2 barn) vært i Spania (fastlandet) mange ganger i juli, og har stort sett hatt temp på 25-35 (som er mye bedre enn 45). Vi bestiller fly direkte, og finner en passende leilighet eller bolig på enten finn.no eller www.holidaylettings.co.uk. Vi har vært mest på Costa del Sol (Nerja-Estepona), men også på vestkysten av Spania (Cadiz, mot Portugal) og i Barcelona. Vi har ikke vært på nordsiden (som San Sebastian), men der skal det også være veldig fint, og trolig ikke så varmt. Edit: Kostnadsmessig havner vi ofte på ca 4.500 pr uke for bolig, og flyreisen avhenger av når du bestiller, og med hvem. Leiebil har vi alltid hele tiden, men det koster ikke mye. Endret 17. januar 2014 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Uansett hvor i Tyrkia man drar? Aner ikke var der siste uka i Mai, og hadde med dattera mi på 1år..Gikk helt fint Lå på 25-28 C..Vet ikke åssen det er der i Juli mnd..Men, sikkert varmere ja..og ja, når vi var i sentrum og sku shoppe , var de litt masete, men sånt regna vi med.. Edit; flyturen var SLITSOM, hu nekta sove..!! Sovna kvarter før vi sku av flyet.. Så var det 2 timer med buss, men da sov hu hele veien.. Endret 17. januar 2014 av PrettyBoy Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Uansett hvor i Tyrkia man drar? På den årstiden vil jeg tro det blir for varmt de fleste steder i Tyrkia. Om jeg ikke tar feil så er Alanya ganske langt nord i Tyrkia. Man kan selvfølgelig ta med barn til varme land, men man må til enhver tid sørge for å smøre de godt inn med solkrem, og helst ikke være for lenge i solen. Det kan også bli tildels ubehagelig på grunn av varmen. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Dette er stort sett en varm periode i Middelhavet. Vi har (voksne og 2 barn) vært i Spania (fastlandet) mange ganger i juli, og har stort sett hatt temp på 25-35 (som er mye bedre enn 45). Vi bestiller fly direkte, og finner en passende leilighet eller bolig på enten finn.no eller www.holidaylettings.co.uk. Vi har vært mest på Costa del Sol (Nerja-Estepona), men også på vestkysten av Spania (Cadiz, mot Portugal) og i Barcelona. Vi har ikke vært på nordsiden (som San Sebastian), men der skal det også være veldig fint, og trolig ikke så varmt. Edit: Kostnadsmessig havner vi ofte på ca 4.500 pr uke for bolig, og flyreisen avhenger av når du bestiller, og med hvem. Leiebil har vi alltid hele tiden, men det koster ikke mye. Takk for masse gode tips Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Takk for masse gode tips Ingen årsak. Si fra dersom dette er interessant, så kan du få litt mer tips og bosted, aktiviteter osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå