TCW83 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Har kjøpt inn nye komponenter til ny pc, og tenkte å bruke en allerede velfungerende SATA disk med Win 7 som OS. (den jeg hadde i det gamle systemet). Maskinen startet opp, men når windowslogoen for første gang kommer opp, restarter maskinen seg. Forsøkte med en gammel liten disk med Win Vista OS på som jeg hadde liggende, og denne bootet til windows helt fint. Har tatt backup av alt på Win7 OS disken, og tenkte å reinstallere Win 7 på denne. Har satt win 7 dvd i dvdrommen, og satt denne først i bootrekkefølgen i bios. Når jeg nå starter maskinen er det som at dvden ikke blir lest, og maskinen kommer igjen til winlogoen før maskinen restarter seg selv. Hvordan får jeg reinstallert win 7?? Hovedkortet jeg har er MSI z87 G45 Gamer. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Da må du bruke eliminasjons-metoden: Fungerer DVD-en på en annen maskin? Får du bootet fra den på en annen maskin? Får du bootet fra andre DVD-er på din maskin? Har du installert Windows 7 med den samme platen tidligere? Er det en offisiell plate eller en du har brent ut selv? Prøv å få opp boot-menyen. Det burde stå melding på skjermen hvilken tast du skal trykke på (ESC, F12, osv.) når du starter maskinen din. Alternativt kan du prøve å laste ned Windows 7 ISO, overføre til en minnepenn og kjøre setup fra den. Det har jeg gjort siden Vista og det går også raskere enn fra DVD. Lenke til kommentar
TCW83 Skrevet 16. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2014 Fikk starta "gammel win7 OS" ved å gå i settings i biosen og sette SATA disken til ide i stede for ahci. http://en.wikipedia....oller_Interface Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Flott at du fikk maskina di opp å gå igjen, men anbefaler fortsatt en reinstallering av Windows ved store oppgraderinger av maskinvare. Da slipper du at det ligger igjen "gammelt slagg" som kan gjøre Windows tregere enn nødvendig. Og potensielt skaper problemer. Hvis en av de nye komponentene er en SSD, anbefaler jeg at du ved reinstallering skrur SATA tilbake til ACHI før du installerer, slik at du får fullt utbytte av SSD-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå