Gå til innhold

3.3GHz Athlon 64 FX Med ny verdensrekord i SuperPI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja tja. Dette forteller oss også om overklokkings potensialet.

Og at dette er klart med crap hovedkort og bios :wink:

 

 

 

hmm trudde det var Intel som var tallknuser. :roll:

Intel=tall looser :lol:

 

Jeg leste din signatur, og lurer på følgende: Er de nye AMD prosessorene så mye billigere enn P4 Extreme Edition?

Lenke til kommentar

tall looser. latterlig, amd burde jo slå intel nå som de har kommet med noe nytt. venter bare i spenning på at det kommer noe fra intel. blir nok intel prescott @ 4ghz på meg ja. sammen med nvidia nv 40 og 2048 mb ram blir nok det en bra spill maskin.

Lenke til kommentar
tall looser. latterlig, amd burde jo slå intel nå som de har kommet med noe nytt. venter bare i spenning på at det kommer noe fra intel. blir nok intel prescott @ 4ghz på meg ja. sammen med nvidia nv 40 og 2048 mb ram blir nok det en bra spill maskin.

 

hmm når Prescott 3.2 og 3.4 bare blir reele til levering på nyåret er det vel en stund til du skal kjøpe deg maskin?

 

Og hvorfor Nv40 om jeg tør spørre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH
...blir nok intel prescott @ 4ghz på meg ja. sammen med nvidia nv 40 og 2048 mb ram blir nok det en bra spill maskin.

 

Blir sikkert en heftig maskin :D men finnes det noen spill som vil ha nytte av 2 gig ram? Trodde 1 skulle holde lenge.. :-?

Lenke til kommentar

BenSin skrev

Jeg leste din signatur, og lurer på følgende: Er de nye AMD prosessorene så mye billigere enn P4 Extreme Edition?

P4EE er en "omgjort" Intel XeonMP som har en pris på rundt $3,822.93

P4EE ble en "Emergency Edition" for å matche AMD64/FX

Hva den endelige utsalgsprisen blir er ikke godt å si. Intel har råd å selge med tap for å ikke miste markedsandeler"ansikt" :-?

AMD Athlon 64 XP3200+ 2,0 GHz HT bus koster: 4,454 på Komplett

Intel Pentium 4 3.2 GHz Boxed PC800 koster: 6,389 på Komplett

 

the best one skrev:

tall looser, latterlig

Så så. Latterlig eller ikke, så kan man spørre seg hva P4 gjør i mellomtiden med sin 1.7GHz høyere klokkefrekvens. Ryktene om ytelsen til Prescott prosessoren, er heller ikke akkurat noe å rope :woot::woot: for :wink:

 

Men den som lever får se. Tenker det blir spennende på prosessorfronten framover :)

Lenke til kommentar

[offtopic]

Jeg lurer litt på når Pentium5 kommer..

P1 stopper jo på rundt 200MHz

P2 stopper på rundt 350MHz

og P3 stopper på 1000MHz så vidt jeg vet..

Men når stopper P4 og når kommer P5..

Er det ikke påtide at de fortsetter X86 rekka si?

Hadde vært mye kulere med "jeg har en 886 jeg ja!! Mens du bare sitter der med en 786 :P"

[/offtopic]

Lenke til kommentar
[offtopic]

Jeg lurer litt på når Pentium5 kommer..

P1 stopper jo på rundt 200MHz

P2 stopper på rundt 350MHz

og P3 stopper på 1000MHz så vidt jeg vet..

Men når stopper P4 og når kommer P5..

Er det ikke påtide at de fortsetter X86 rekka si?

Hadde vært mye kulere med "jeg har en 886 jeg ja!! Mens du bare sitter der med en 786 :P"

[/offtopic]

 

Spør du meg er det ytelsen som betyr noe. Jeg skiter i om prosessoren heter "Extreme", "Psycko" osv.

Lenke til kommentar
...blir nok intel prescott @ 4ghz på meg ja. sammen med nvidia nv 40 og 2048 mb ram blir nok det en bra spill maskin.

 

Blir sikkert en heftig maskin :D men finnes det noen spill som vil ha nytte av 2 gig ram? Trodde 1 skulle holde lenge.. :-?

 

det er ingen spill per dags dato som overgår 1gb på langt nær, man klarer seg fint med bare 512/640mb til spill, først når man skal begynne å lage spill at man har bruk for 2gigs :D

Lenke til kommentar

P1 stopper jo på rundt 200MHz

P2 stopper på rundt 350MHz

og P3 stopper på 1000MHz så vidt jeg vet..

Pentium stoppet på 200MHz

Pentium MMX stoppet på 300MHz

Pentium II stoppet på 450MHz

Pentium III stoppet på 1,4GHz

 

(Data hentet her: http://processorfinder.intel.com/scripts/default.asp)

Er det ikke påtide at de fortsetter X86 rekka si?

Kommer nok aldri til å skje. Intel gikk vekk i fra x86 navnet fordi de ikke kunne patentere det. Tviler også på at AMD ville gidde å kalle prosessorene sine x86 igjen hvis Intel hadde gjort det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...