Smedsrud Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Så mange som 20 nye prosessorer er ventet når serien oppgraderes.– Haswell-serien skal få 20 nye modeller Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 typo: "Da er det godt nytt for utålmodige skjeler" Merkelig hvor mange varianter de lager cpuer i. Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 blir ikke vits å oppgradere i7- 3770k før skylake kommer kansje ikke da engang 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Håper at noen kan forklare forskjellen mellom alle de 20 Endret 16. januar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Håper at noen kan forklare forskjellen eg lurer på om dem ikke mener at Broadwell skal komme med 20 nye prosessorer. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Er vel lenge siden det var noen vits å oppgradere Intel cpu Men hadde vært fint om man fikk kjøpt med litt bedre grafikk til desktop. Ikke bare HD4600 men helst HD5200 som har CA dobbell ytelse. 1 Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 Sitter enda på i7 2700k og ser null grunn til å oppgradere enda. Den går fortsatt som en kule og overklokker i tillegg som bare det. Ytelsesøkningene de siste generasjonene har vært alt for liten til å rettferdiggjøre prisen for nytt hovedkort og prosessor for min del i alle fall. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) I tillegg kommer spesielt strømgjerrige varianter i S- og T-serien. Kunne HW.no skrevet mer om hva de forskjellige serienes styrker og begrensninger er? Ja, jeg forstår jo når dere skriver at en serie er mer strømgjerrig, og dette er også enkelt å lese seg til i diverse spesifikasjoner hos nettbutikkene (TDP = nnn watt). Men må man ta til takke med noen ekstra begrensninger annet et f.eks. mangel på samme overklokkingspotensiale som kraftige og dyrere modeller kan skilte med. Hva med instruksjonssettene. Får man det samme over hele fjøla, eller mister man noen på de strømgjerrige, evt. får noen flere instruksjonsett som storebrødre ikke har? Jeg er sikker på at dere har kunnskap om slikt, men sjelden skriver utfyllende om slike ting som er noe tyngre for dataamatørene i blant oss å sette seg inn i. Endret 17. januar 2014 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) Sitter enda på i7 2700k og ser null grunn til å oppgradere enda. Den går fortsatt som en kule og overklokker i tillegg som bare det. Ytelsesøkningene de siste generasjonene har vært alt for liten til å rettferdiggjøre prisen for nytt hovedkort og prosessor for min del i alle fall. Enig. Det eneste som driver meg til å ha lyst å oppgradere nå, er egentlig å få gjort en Clean-install samtidig med litt bedre hardware (har jo kun Core 2 Duo i øyeblikket) inn i et nytt kabinett. Siden Broadwell ikke kommer med særlig nyheter utover det Haswell leverer, så kan jeg like godt sitte på gjerde til jeg synes Haswell passer lommeboken min og lysten til å sette i gang. Gå for Haswell framfor å vente på Broadwell, blir min bane sannsynligvis!! Det koster alltid litt å oppgradere, samtidig som at man er småfornøyd med det man har og nødig ønsker å utradere det på strak arm. Skylake som kommer ETTER den neste på veikartet (Broadwell) vil få f.eks. godsaker som PCIe versjon 4. Det er slike større endringer som gir mer lyst å åpne litt på lommeboken. Endret 17. januar 2014 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå