Gå til innhold

– Haswell-serien skal få 20 nye modeller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter enda på i7 2700k og ser null grunn til å oppgradere enda. Den går fortsatt som en kule og overklokker i tillegg som bare det. Ytelsesøkningene de siste generasjonene har vært alt for liten til å rettferdiggjøre prisen for nytt hovedkort og prosessor for min del i alle fall.

Lenke til kommentar

I tillegg kommer spesielt strømgjerrige varianter i S- og T-serien.

Kunne HW.no skrevet mer om hva de forskjellige serienes styrker og begrensninger er?

Ja, jeg forstår jo når dere skriver at en serie er mer strømgjerrig, og dette er også enkelt å lese seg til i diverse spesifikasjoner hos nettbutikkene (TDP = nnn watt).

Men må man ta til takke med noen ekstra begrensninger annet et f.eks. mangel på samme overklokkingspotensiale som kraftige og dyrere modeller kan skilte med. Hva med instruksjonssettene. Får man det samme over hele fjøla, eller mister man noen på de strømgjerrige, evt. får noen flere instruksjonsett som storebrødre ikke har?

Jeg er sikker på at dere har kunnskap om slikt, men sjelden skriver utfyllende om slike ting som er noe tyngre for dataamatørene i blant oss å sette seg inn i.

Endret av G
Lenke til kommentar

Sitter enda på i7 2700k og ser null grunn til å oppgradere enda. Den går fortsatt som en kule og overklokker i tillegg som bare det. Ytelsesøkningene de siste generasjonene har vært alt for liten til å rettferdiggjøre prisen for nytt hovedkort og prosessor for min del i alle fall.

Enig.

Det eneste som driver meg til å ha lyst å oppgradere nå, er egentlig å få gjort en Clean-install samtidig med litt bedre hardware (har jo kun Core 2 Duo i øyeblikket) inn i et nytt kabinett.

Siden Broadwell ikke kommer med særlig nyheter utover det Haswell leverer, så kan jeg like godt sitte på gjerde til jeg synes Haswell passer lommeboken min og lysten til å sette i gang. Gå for Haswell framfor å vente på Broadwell, blir min bane sannsynligvis!! Det koster alltid litt å oppgradere, samtidig som at man er småfornøyd med det man har og nødig ønsker å utradere det på strak arm.

Skylake som kommer ETTER den neste på veikartet (Broadwell) vil få f.eks. godsaker som PCIe versjon 4.

Det er slike større endringer som gir mer lyst å åpne litt på lommeboken. :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...