nitelite666 Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Link til artikkel om denne serveren WIPED 7.02.2014 Hjemmeside til serveren her. Kontakt oss på vår hjemmeside om det skulle være noe! Introduksjon av RUST La oss først starte med en liten introduksjon av hva RUST er! Rust er et overlevelses-spill med klar inspirasjon fra spill som DayZ og Minecraft. Det er et spill som utarter seg på store servere med somregel mange spillere. Målet med spillet er å overleve. For å gjøre dette må det samles ressurser, lages mat, våpen, utstyr og bygge ly. Det menneskelige elementet i spillet er stort, det vil lages allianser, kriger vil starte og man kan være så uheldig å havne på feil side av en spillers våpen. Noe av det som gjør dette til et så bra spill er rett og slett den uforutsigbare handlingen menneskelige spillere gir. Når man møter på en spiller så vet man rett og slett ikke hva hans intensjoner er. Det kan være at han vil hjelpe deg, gi deg litt mat, kanskje til og med et våpen. Men det kan også være at han begynner å skyte mot deg med en gang han ser deg. Spillet har også ”near-voice” kommunikasjon som gjør at du kan bruke mikrofonen og snakke med spillere i din umiddelbare nærhet. Dette er en veldig bra funksjon for å avsløre dine intensjoner. Det er mye som kan bli skrevet videre om detaljene med spillet, men det beste er å oppleve det selv! Spillet er til salgs på steam (early access) for den nette sum av 18,99 euro. Hvorfor? Så litt videre til hvorfor jeg skriver her i dag. Jeg og min kameratgjeng begynte å spille Rust sammen, og falt umiddelbart for dette. Men vi var ikke helt fornøyd med serverene vi testet ut. Den første serveren vi spilte på var norsk, men dessverre drevet av useriøse spillere. Endte opp med ban etter raid på et hus, selv om dette hadde skjedd hos oss dagen før av samme folkene vi raidet. Videre bar det over til en meget aktiv utenlandsk server, men etter et par dager her fant vi raskt ut at det var problemer med cheatere og inaktive admins. Da var det på tide å ta saken i egne hender! Vi bestilte en server, og sendte av en mail til Gamer.no sin redaktør, og fikk positiv respons tilbake, dermed har nå Gamer.no en RUST server i sitt navn. Jeg må bare presisere at denne er driftet av oss, og ikke ansatte hos Gamer.no, så alle henvendelser tas via denne tråden! Server info er: Gamer.no PvP/Sleepers/RUST++ (Ligger under "Modded" på serverlisten) IP: server.rustgamer.no:28315 (Trykk F1 når du har startet spillet og skriv: net.connect server.rustgamer.no:28315) Admins: Nitelite - Empire - Hovland - Basse Regler: - Ingen rasisme (kick som warning, gjentas det blir det ban) - Ikke overdreven flaming/whining i chat (mute, kick, så ban) - Behandle admins med respekt, ingen whine om abuse! (mute, kick, så ban) - INGEN form for cheating/exploiting (ban) Endret 7. februar 2014 av nitelite666 Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 17. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2014 Tråden er oppdatert med regler/retningslinjer for å gjøre miljøet på serveren best mulig for alle sammen Lenke til kommentar
Krebleble Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 http://i42.tinypic.com/11ayflf.jpg http://i39.tinypic.com/27zcfnc.jpg http://i39.tinypic.com/ziporc.jpg http://i41.tinypic.com/rk9820.jpg Vet ikke om dette er synlig for dere.. Men ville vell trudd dette var umulig på så kort tid?? pluss dere har nesten like stor trebase like ved.. Og mesteparten av tiden jeg er på, så bygger dere ikke.. dere er ute å PvP'er. Serveren har bare vært oppe i litt over 1 uke. Jeg skjønner vertfall ikke åssen det der går ann.. -Krebleble Lenke til kommentar
Basse1 Skrevet 17. januar 2014 Del Skrevet 17. januar 2014 (endret) http://i42.tinypic.com/11ayflf.jpg http://i39.tinypic.com/27zcfnc.jpg http://i39.tinypic.com/ziporc.jpg http://i41.tinypic.com/rk9820.jpg Vet ikke om dette er synlig for dere.. Men ville vell trudd dette var umulig på så kort tid?? pluss dere har nesten like stor trebase like ved.. Og mesteparten av tiden jeg er på, så bygger dere ikke.. dere er ute å PvP'er. Serveren har bare vært oppe i litt over 1 uke. Jeg skjønner vertfall ikke åssen det der går ann.. -Krebleble Hei Krebleble, Det virker ikke som om du har spilt dette spillet veldig lenge. Den ene halvdelen er en annen gjeng vi er allierte med som bygger inntil vårt tårn. Vi har vert 7 mann på konstant metalfarming og trades med andre spillere for å få reist det ene tårnet vårt. Det tar ikke mange timer å lage et slikt hus hvis du er nok menn, og vet hva du driver med. Jeg er så lei av at folk skriker "cheat" uansett hva som skjer, spesielt når vi har lagt så mange timer med arbeid inn i å gjøre alt vi gjør. Angående "ute og PvP'er," ja, vi skyter også andre spillere når vi er ute å farmer, noe som også resulterer i en økt materiell fangst. Spill spillet litt til, før du begynner å rope ulv og anklage oss admins som betaler ut i fra våre egne lommer, slik at dere kan spille på en stabil og trygg server helt gratis. Basse Endret 17. januar 2014 av Basse1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Rust virka jo veldig bra, men funker det? Min erfaring fra denne typen sandkasse-spill er å holde seg lengst mulig unna alle, for alle vil drepe alle, dermed halve morroa borte... 1 Lenke til kommentar
-Loki Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Vi er jo en god gjeng som spiller sammen (spiller med Basse og Nitelite med flere), og til tross for litt motgang nå og da, har vi stort sett hatt det hysterisk morsomt;) Jeg vil nok ikke anbefale å spille for mye alene, da det ofte vil ta laaang tid å få etablert seg skikkelig. Du er i tillegg et lett bytte for de som spiller sammen med andre. Jeg anbefaler spillet for venner omtrent på daglig basis, så om du er i et lite "gamer-nettverk", vil jeg uansett anbefale å prøve det ut med gjengen;) -Loki Lenke til kommentar
TehFriendlyPirate Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg regner med at serveren ikke bare gjennomgår en vanlig rs? Problemer? Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Oppdatering til Rust, som gjorde at Oxide ikke fungerer. Driver å fikser Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Vi er jo en god gjeng som spiller sammen (spiller med Basse og Nitelite med flere), og til tross for litt motgang nå og da, har vi stort sett hatt det hysterisk morsomt;) Jeg vil nok ikke anbefale å spille for mye alene, da det ofte vil ta laaang tid å få etablert seg skikkelig. Du er i tillegg et lett bytte for de som spiller sammen med andre. Jeg anbefaler spillet for venner omtrent på daglig basis, så om du er i et lite "gamer-nettverk", vil jeg uansett anbefale å prøve det ut med gjengen;) -Loki "Gamer-nettet" mitt spiller bare BF, så det funker nok ikke. Så, da blir det nok ikke noe... Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Da er vi oppe å kjører igjen! Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Vi har nå verktøy som gjør det mulig for oss å fjerne forlatte bygninger, samt fjerne foundations, pillars of ceilings som har blitt plassert for å griefe! In other words, har du en forlatt bygning, gi oss en lyd og vi fjerner den! Lenke til kommentar
Forked Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Sweet. Tror jeg må ta turen innom igjen og hilse på. //Forked Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Nettop startet på gamer serveren selv Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Velkommen skal du være GnilreG Ser ut til at serveren blir litt mer vennlig for nye spillere nå også ettersom at "Sjefs" gutta har sluttet, da først en ble banna for cheating i går, så ble nr. 2 VAC bannet i dag. Det er synd for oss som admins at det er såpass vanskelig å bevise juks, men alle blir tatt til slutt! Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ah, han har drept meg et par ganger allerede. Vært der noen dager allerede nick Dredde. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Tråden er meint som informasjonstråd. Tilbakemeldingar kan tas i andre trådar, difor blir denne stengt. Eit knippe innlegg er splitta ut i ny tråd. Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Velkommen til "Qmr" som ny admin! Qmr spiller med en annen gjeng, og er ikke alliert med oss 1 Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Takker, skal gjøre mitt beste ut av det Lenke til kommentar
nitelite666 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Vår serverleverandør prøver for øyeblikket å fikse laggproblemene på serveren. Poster oppdatering så raskt jeg vet mer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå